Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Anita Tindeland, student ved den integrerte lektorutdanningen for realfag ved Mat-Nat fakultetet, har fått ikke mindre enn tre jobbtilbud fra ulike videregående skoler før hun har levert masteroppgaven sin. Selv mener hun det skyldes en kombinasjon av å være tidlig ute med jobbsøknader og at lektorer med realfagskompetanse er ettertraktet.
Professor Brian Robins går av etter 41 år ved UiB, men det er hele 50 år siden hans første geologiske ekskursjon!
Nil Irvali forsvarte sin avhandling for PhD-graden torsdag 29. mars 2012.
Hos oss på institutt for informatikk kan du studere sammen med Norges flinkeste forskere innen grunnleggende IKT-forskning. Vi er best i landet i følge den internasjonale ekspertkomiteen som har evaluert norsk IKT-forskning på vegne av Norges Forskningsråd i 2012.
Tirsdag 20. mars ble oppstarten av Thomas Arnesens fireårige prosjekt finansiert av Bergen forskningsstiftelse (BFS) og Universitetet i Bergen, markert ved en tilstelning ved Molekylærbiologisk institutt.
Med en 1500 meter lang kabel skal forskere ved Institutt for geovitenskap undersøke mulighetene for gull og andre mineraler i nord.
23. juni 2012 er det 100 år siden Alan Turing ble født. Turing regnes som grunnleggeren av moderne datamaskinteori, og han skal feires stort over hele verden, også på UiB. Les mer her eller se uib.no/turing
Fagutvalget (studentenes organisasjon ved institutt for informatikk) arrangerte 7. og 8.mars valg av nye medlemmer. Det var rekordmange kandidater og rekordhøy valgoppslutning.
14. mars er det 150 år siden Vilhelm Bjerknes, en av Geofysisk institutts mest markante forfedre, ble født. Vi feirer opphavsmannen til moderne værvarsling med forelesninger og fødselsdagskake.
Masterstudenter ved Institutt for geovitenskap har undersøkt forkastninger på Sinai-halvøya.