Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Scientists from the Marine Microbiology Group and the Theoretical Ecology Group at the University of Bergen recently published in PNAS.
Svamper ligner ikke noe annet vi finner i dyreverden, og mange har problemer med å forstå at de faktisk er dyr. De mangler symmetri, nerver, fordøyelsesystem og ekte vev, de beveger seg lite eller ikke i det hele tatt, og livnærer seg ved å filtrere vann.
I hurtiggående RIB blant øyer og holmer i Austevoll og Os gis GEO-studenter en helt unik geologiundervisning.
En undersøkelse av sosial og faglig tilhørighet hos bachelorstudenter i molekylærbiologi.
With regard to the Alumni Days 9-10 May, we made a special edition of MBINews.
I samband med Alumniarrangementet 9.-10. juni har vi laga ei spesialutgåve av MBINytt med godbitar frå fleire år tilbake.
I forbindelse med BIO 10år, ble det torsdag 15. arrangert jubileumsseminar på Vil Vite, for alle interesserte. Det ble en lang dag, med morsomme og interessante foredrag, røverhistorier fra BIO, og et tilbakeblikk
9. mai gikk startskuddet for det instituttleder Anders Goksøyr kalte "verdens første alumnidag ved BIO".
Mandag mottok vi en utrolig trist nyhet: Jan Košler var død, bare 49 år gammel.
This week we received the very sad and unexpected news that Professor Jan Košler had passed away, only 49 years old.
Ca hvert 5 år arrangerer GEO vitenskapelige ekskursjoner skreddersydd for teknisk og administrativt personale.
Tre studenter ved Institutt for informatikk, alle masterstudenter i Algoritmer, vant programmeringskonkurransen IDI Open 2014.