Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Centre for Integrated Quantitative Earth System Dynamics ved Ritske Huismans, Institutt for geovitenskap, er et av fire sentre ved UiB som med i andre søknadsrunde for å få status som sentre for fremragende forskning (SFF).
Norsk informatikkolympiade for elever i videregående skole blir arrangert hvert år.
Denne uken arrangeres uttaket til GEO OL ved Institutt for geovitenskap. 16 håpefulle videregående-elever vil under veiledning av Førsteamanuensis Kikki Flesche Kleiven kjempe om å bli kåret til Norges finalister i det internasjonale mesterskapet, som går av stabelen i Japan i september.
Det har lenge vært antatt at Jorda var et svært varmt sted i sine tidlige leveår. Estimater spenner fra ca. 26 til 85 °C i arkeikum (ca. 4 000 – 2 500 millioner år siden).
Epos Kick-off meeting 4-5 February 2016
Neste gang du er på besøk i aulaen – ta en titt på veggdekorasjonene – og se om du kjenner igjen gneisen.
Institutt for geovitenskap feiret sine BFS-kandidater nr. 2 og 3. i rekken da det 3.mars ble markert oppstart og kick-off for Nele Meckler og Bjarte Hannisdal.
To undervisere og et undervisningsrelatert forskningsprosjekt ved Institutt for biologi får priser for fremragende undervisning og støtte til forskning som involverer studenter.