Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Prof. Kerim H. Nisancioglu ved Institutt for geovitenskap leder den norske delen av Bjerknessenterets klima- og isboringsprosjekt på Grønland, for bl.a. å forstå mekanismene bak smeltingen av innlandsisen.
- Jeg kan hjelpe deg med å nå ut med forskning og informasjon, sier MatNat-fakultetets nye kommunikasjonsrådgiver Asbjørn Leirvåg. Denne uken startet han i den nyopprettede stillingen.
Ny rapport om luftforurensning i Bergen viser at det ikke er supplyskipene i havna som har stor skyld i giftlokket som legger seg over Bergen sentrum. Det er bilkjøring og vedfyring som står for største del av utslippene.
Godt humør og gode tips til å komme godt i gang som student. Et velsmurt apparat hjelper studentene til å finne seg til rette.
På Universitetet i Bergen lærte journalist og forfatter Kari Birkeland å «tenke sjæl».
Temaleder Ida Helene Steen ved Senter for geobiologi har skrevet en kommentar i BT nå i sommer.