Institutt for biovitenskap (BIO)

Nyhetsarkiv for Institutt for biovitenskap (BIO)

Vi kan bli nødt til å snu opp ned på fiskerireguleringene. For nå fisker vi opp de beste genene og lar småvokst fisk formere seg, skriver Mikko Heino, Terje Svåsand og Olav Rune Godø.
Lise Øvreås sier til På Høyden at I Etiopias saltsjøer finnes det enorme muligheter, men livet i sjøene er truet. Med hjelp fra UiB håper University of Addis Ababa å lære hvordan de kan utnytte og sikre ressursene.
Professor i Fiskehelse Are Nylund ved UiB er svært godt fornøyd med evalueringen fra Forskningsrådet. Der ble forskningen til fiskehelsemiljøet ved Biologisk Institutt/UiB rangert som den beste fiskehelseforskningen i Norge. – Dette oppleves også som en oppreisning for oss etter de harde beskyldningene vi ble utsatt for tidligere i år, sier han.
Liberty Smith og Sophie Windsor Clive var på kanotur på en elv sørvest i Irland, da tusenvis av stær svermet sammen over dem. - En spektakulær video, sier norsk fugleekspert, Arild Breistøl.