Institutt for biovitenskap (BIO)

Nyhetsarkiv for Institutt for biovitenskap (BIO)

Forskningsrådet har tildelt Pål Puntervoll og Uni Research Miljø 24 millioner kroner til å utvikle en vaksine mot barnediaré i utviklingsland.
Mick Follows er leiar av 'The Darwin project' på MIT - og ein av dei fremste internasjonalt på modellering av marine økosystem. Han vil foredra på VilVite 3. april kl 14:15 om konkurranse mellom mikrober og korleis nitrogenfiksering er eit viktig trekk for suksess i dei store verdenshava.
Lurer du på hva som rører seg bak kulissene på Institutt for biologi? Hva er det egentlig biologene driver med når ingen ser på? I forbindelse med BIOs tiårsjubileum skal vi arrangere en rekke aktiviteter dette semesteret, og 26. april åpner vi dørene for alle som lurer på hva vi egentlig holder på med på bruket.