Institutt for biovitenskap (BIO)

Nyhetsarkiv for Institutt for biovitenskap (BIO)

Mer enn ett tusen millioner tonn av små fisk og andre smådyr flytter seg opp til en kilometer opp og ned i havet – hvert døgn. En artikkel i Science Advances avslører grunnene.
Professor Øyvind Fiksen og fire andre undervisere ved Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet får statusen Fremragende underviser.
Henriette Linge og fire andre undervisere får statusen Fremragende underviser. Som første utdanningsinstitusjon i Norge innfører Universitetet i Bergen meritteringsordningen.
Plastilina-åmer plassert rundt heile verda avslører kvar det er størst og minst sjanse for å verta eten. UiB-forskar Vigdis Vandvik var med i felten, og er medforfattar på ein artikkel som no er publisert i det vitskaplege tidsskriftet Science.
Årets julegave er allerede klar på MatNat: Animasjonen viser hvordan det nye læringssenteret blir.