Algoritmer

Varselmelding

There has not been added a translated version of this content. You can either try searching or go to the "area" home page to see if you can find the information there
Programmering

Informatikk ved UiB beste norske lag i programmerings-VM

Ved den nordeuropeiske finalen i programmering for studenter i 2010 ble UiB sitt førstelag best av alle norske lag.

Bak: Martin, Pål, Sigve, Yngve. Foran: Knut, Tore, Håkon.

Den nordeuropeiske finalen til VM i programmering i 2010 ble avholdt i november samme år. UiB stilte med to lag, et bestående av masterstudentene Pål Drange, Sigve Sæther, Yngve Ådlandsvik og et av bachelorstudentene Knut Karevoll, Tore Myklebust og Håkon Løtveit. Masterstudentene ble nr 16 og dermed best av alle norske lag (beste UiO nr 22 og beste NTNU nr 31), mens bachelor-studentene våre ble nr 39. Totalt 67 lag var uttatt til å delta i denne nordeuropeiske finalen, hvorav 7 norske, 2 fra UiB, 2 fra NTNU og 3 fra UiO.

I konkurransen skal deltakerne skrive effektive og korrekte program for gitte input-output spesifikasjoner. Våre studenter bruker selvfølgelig Java. Når programmet er ferdig sendes løsningen inn. Poeng blir tildelt ut fra tid og rett svar.

Lagleder Martin Vatshelle oppfordrer interesserte studenter om å komme på de ukentlige treningene og å ta INF237.