Institutt for klinisk odontologi

2 tannpleierstudenter og 1 tannlegestudent fra IKO i Moldova

2 tannpleierstudenter og 1 tannlegestudent fra Institutt for klinisk odontologi har nylig vært i Chisnau i Moldova for å utføre intervjuer og distribuere spørreskjemaer itil sine bachelor- og masteroppgaver.

Neste
Hos vertene fra USMF Nicolae Testemitanu, Chisinau. Fra venstre: tannpleierstudenter Olga Golburean, Aud Kristine Deila, tannlege Marcela Tighmineanu, tannlegestudent Maria Helene Hagen og førsteamanuensis og koordinator av prosjektet i Moldova, Diana Uncuta.
Sammen med Moldovian folk kledd i tradisjonelle drakt.
Foran instituttet i Chisinau, Moldova

En tannlegestudent og to tannpleierstudenter fra IKO, Universitetet i Bergen (Maria Helene Hagen, Olga Golburean og Aud Kristine Deila) har nylig vært i Chisinau i Moldova, for å utføre intervjuer og distribuere spørreskjemaer til tannlegestudenter og tannleger der. De er en av de første studentene fra IKO som samler inn data for sine bachelor/master-oppgaver i utlandet.  Prosjektet er ledet av førsteamanuensis Ferda Gülcan og professor Daniela Elena Costea, og har som mål å kartlegge kunnskap, holdninger og praksis knyttet til forebygging av orale sykdommer blant tannleger og tannlegestudenter i Moldova, Hviterussland og Armenia. Prosjektet er en del av et større samarbeidsprosjekt mellom Norge, Moldova, Armenia og Hviterussland for utvikling av utdanning og forskning innen oral patologi. Den er finansiert gjennom EURASIA-programmet fra SIU (https://oralpateurasia.w.uib.no/). Koordinatoren er professor DE Costea, K1, UiB. Samarbeidspartnere er professor Anne Nordrehaug Åstrøm, IKO og professor AC Johannessen, K1, UiB.