Institutt for klinisk odontologi
Nyhet

1,1 millionar til prosjektet "Betre tannhelsetilbod til pasientar i hjemmesykepleien".

Styret i Regionalt forskningsfond Vestalndet (RFF-Vestlandet) har vedtatt å gi 26,6 millkionar kroner til 11 nye og spennande forakningaprosjekt i næringsliv og i offentleg sekto på Vestlandet. Eit av prosjekta var "Betre tannhelsetilbod til pasientar i heimebasert omsorg" som får 1,1 millionar.

Gunhild V. Strand
Rune D. Haakonsen

Prosjektet er eit samarbeid mellom Utviklingssenter for sykehjem og hjemmetjenester i Hordaland, Tannhelsetenesta i Hordaland og Universitetet i Bergen - Seksjon for gerodontologi ved Institutt for klinisk odontologi, fortel Gunnhild V. Strand.

Bergen kommune får 1,1 millionar kroner til eit forskningsprosjekt som skal bidra til eit betre tannhelsetilbod for pasientar i heimebasert omsorg. Ein skal blant anna teste ut bruken av eigne tannpleiarar dedikerte for teneste i heimeomsorga og samanlikna effektane av denn ordninga med den meir tradisjonelle organiseringa der tannpleiarane leverer tenester til fleiere grupper. Sårbare grupper som eldre i demensteam og eldre med tryggleiksalarm skal få særleg oppfølging.

Viktige målsettingar er å sikre betre samhandling mellom kommunane og den fylkeskommunale tannhelsetenesta, auke kompetansen hos pleiepersonalet om viktiheita av god munn- og tannhelse, og ikkje minst at sårbare pasientgrupper får dei tannhelsetenestene dei etter lova er tiltenkte.

Å nå betre ut med førebyggande tenester kan både spare den enkelte pasient for unødige lidingar og samfunnet for betydelege utgifter knytt til behandling av følgjesjukdomar som skriv seg frå dårleg munnstell. Betre integrering av kommunal og fylkeskommunal innsats kan også føre til at ein får meit ut av offentlege ressursar på området.

Prosjektet skal verte gjennomført av Utviklingsenteret for sykehjem og hjemmetjenester i Hordaland og Universitetet i Bergen - Seksjon for gerodontologi ved Institutt for klinisl odontologi. Også Nasjonalforeningen for folkehelsen (avd. Hordaland), Funksjonshemmedes fellesorganisasjon (Forbundet tenner og helse), Os kommune, Tysnes kommune, Tannhelsetjenestens kompetansesenter Vest/Hordaland og Senter for omsorgsforksning Vest er partnarar i prosjektet.'

For meir informasjon, kontakt:

Kari Sunnevåg, leiar for Utviklingssenter for sykehjem og hjemmetjenester i Hordaland, på tlf. 452 51 448

Fylkestannlege Arne Åsan på tlf. 416 67 867

Gunhild Vesterhus Strand, professor ved Universitetet i Bergen på tlf. 932 13 079.

Les meir om tildelingane fra Regionalt forskningsfond Vestalndet.