Polarforskningsnettverket

Nyhetsarkiv for Polarforskningsnettverket

An Express overview over 20 recent Polar Science articles from Bergen was presented on May 10.
Mengden plast i havet og i kystnære områder har økt kraftig de siste årene. Det bor ikke mange mennesker i Arktis - likevel fører havstrømmer, vind og økt fiskeriaktivitet i området til at mye plastavfall samler deg her. Hva har dette å si for dyrelivet her i nord, i dette røffe miljøet hvor marginene for å overleve allerede er små? Slike spørsmål ble det kastet lys over da... Les mer
Torsdag 31. mars fikk Polarforskningsnettverkets medlemmer mulighet til å oppleve og lære om ulike former for polar maskulinitet, gjennom to meget interessante fordrag holdt av Børge Ousland og Sigrid Lien.
Torsdag 29. november ønsket direktør Sissel Rogne på Havforskningsinstituttet medlemmene av polarforskningsnettverket velkommen om bord på FF Kronprins Haakon for en omvisning.
Polarnettverket ved UiB inviterer til foredrag med Vegard Ulvang og Harald Dag Jolle.
Folk fra mange forskjellige institutt hadde funnet veien til Kvarteret tirsdag 17. mars 2015 for å høre om nordlys.
- Jeg kan hjelpe deg med å nå ut med forskning og informasjon, sier MatNat-fakultetets nye kommunikasjonsrådgiver Asbjørn Leirvåg. Denne uken startet han i den nyopprettede stillingen.
Polarnettverket i Bergen, Scandic Byparken, ca 45 deltagere
Dette er de viktigste strategiske sakene ved fakultetet.
Polafroskninngsnettverket inviterte til første poare ettermiddag i Egget på studentsenteret. Ulyssens Ninemann fra Instututt for Geovitenskap frotalte om alt man kan lære av å se på gjørme fra havbunnen i Sørishavet. Bjørn Lorentz Basberg fra Norges Handelshøyskole ga oss en innføring i fangstøkonomi i Sørishavet gjennom forige århundre.