Det psykologiske fakultet
Valg 2024

Valg til fakultetsstyret og instituttrådene for gruppe B - Foreslå kandidater innen 16. april

Ved Det psykologiske fakultet skal det velges ett medlem og minst to varamedlemmer av og blant midlertidig ansatte i undervisnings- og forskerstilling (gruppe B) til fakultetsstyret og instituttrådene.

Kunngjøring

I henhold til UiBs valgreglement skal det hvert år velges representanter for gruppe B (midlertidig ansatte i undervisnings- og forskerstilling) til fakultetsstyret og instituttrådene.

Representantene for gruppe B blir valgt for perioden 1.8.2024-31.7.2025.

Det skal velges ett medlem og minst to varamedlemmer av og blant de ansatte i gruppe B til fakultetsstyret og alle instituttrådene.

Forslagsfrist: 16. april kl. 12:00.

Valgperiode for elektronisk valg:

• Fakultetstyret: 23. mai kl. 09:00 til 29. mai kl. 12:00.
  • Instituttrådene: 30. mai kl. 09:00 til 5. juni kl. 12:00.

Manntall

Sjekk at du står i manntallet. For å kunne foreslå kandidater eller for å kunne få lov til å stemme må du stå i manntallet til UiB, jf  § 6 i Valgreglement for UiB.

Her kan du sjekke om du står i manntallet

Dersom du har spørsmål til manntallet send e-post til: valgstyret@uib.no

Hvordan foreslå kandidater

Bruk forslagsskjema for å foreslå kandidater, evt. send/lever forslag til valgstyret ved Det psykologiske fakultet v/valgssekretær.

For at et forslag skal være gyldig, gjelder disse kravene:

• Forslaget må være skriftlig (forslagsskjema bør benyttes).
  • Det må være underskrevet* av minst samme antall forslagsstillere som det antall kandidater forslaget inneholder.
  • Forslagsstiller må oppfylle kriteriene til stemmerett.
  • Ingen kan skrive under på mer enn ett forslag.
  • De foreslåtte må være valgbare.
  • En forslagsstiller kan ikke foreslå seg selv som kandidat.
  • Foreslås kandidat som kan kreve seg fritatt fra valg, skal forslaget vedlegges skriftlig samtykke fra vedkommende.
  • Forslaget må ha kommet inn senest kl 12:00 den 16. april.
*Ved flere forslagsstillere er det tilstrekkelig at én av forslagsstillerne sender inn forslaget. Valgstyret vil be om bekreftelse per epost fra de øvrige forslagsstillerne i etterkant.