Forskningskommunikasjon
Museumsbutikken

Vi gleder oss til å se deg i den flotte butikken på Universitetsmuseet naturhistorie – velkommen!

Museumsbutikken på Universitetsmuseet naturhistorie
Museumsbutikken på Universitetsmuseet naturhistorie

I butikken vår kjøper du din inngangsbillett til museet hvis du ikke har kjøpt den digitalt.

Kjøp billett digitalt her >

I butikken får du informasjon om besøket ditt av våre flinke kunnskapsverter. Her kan hente etasjeplanen med kart, så det blir lettere å finne fram i det store bygget. Har du barn med deg, anbefaler vi deg å ta med en  undringsløype – den gir barnet en premie når den leveres inn etter besøket!

Butikken selger varer knyttet til museets tematikker. Her finner du alt fra kosedyr, hageutstyr, vakre kopper og skrivesaker, steiner og meteoritter, termoser og bøker. Sortementet utvikler og endrer vi stadig, så du må nesten komme innom selv og se. Velkommen inn.