Institutt for sammenliknende politikk
FORMIDLING

Mange vil høre Aarebrots USA-foredrag

I morgen begynner Frank Aarebrot sin forelesningsrekke om USAs historie på Radøy. Interessen for arrangementet er stor, og 20 radøyværinger står på venteliste for å få med seg forelesningene.

Professor Frank Aarebrot.
Nordiske Mediedager

Fire forelesninger om USA

Den profilerte professoren ved Institutt for sammenliknende politikk skal holde fire forelesninger om amerikansk historie fra oktober til desember i regi av Vestnorsk Utvandringssenter. Arrangementet finner sted i forsamlingslokalet Radøystova på Radøy.

– Vi er stolte over å kunne presentere en foredragsrekke med professor Aarebrot, sier Ida Dyrkorn Heierland, som er avdelingsleder ved Vestnorsk Utvandringssenter, til lokalavisen Strilen.

Venteliste for å høre Aarebrot

Strilen melder om så stor interesse for arrangementet at 20 radøyværinger står på venteliste for å få komme og høre på foredragene med Aarebrot.

- Hvorfor i alle dager flytter de ikke arrangementet til et større lokale?, spør en frustrert innsender i Strilen.

Les mer om arrangementet her.