Institutt for sammenliknende politikk

Boklansering: "Land, makt og følelser" av Frank Aarebrot og Kjetil Evjen

z

Hvordan blir stater og nasjoner til?

Frank Aarebrot har gjennom årtier engasjert studenter ved Institutt for sammenliknende politikk med forelesninger om stater og nasjoners historie, Rokkans grunnmodell og bakgrunnen for hvorfor konflikter oppstår.

Nå har Frank Aarebrot og Kjetil Evjen sammen skrevet boken Land, makt og følelser, om stats- og nasjonsbygging. Landet er gitt, makt og kontroll likeså, men skjevfordeling og urettferdighet innen territorier er nok til å vekke sterke følelser. Det gjelder både når noen kjemper for nasjonal uavhengighet, og når et tettsted står i fare for å miste lokalsykehuset.

Land, makt og følelser er en gullgruve for politisk og historisk interesserte. Bli med å feire boken ...og forfatterne sammen med oss!

Når: Fredag 28. november, kl: 18:30
Hvor: Litteraturhuset i Bergen, Olav H. Hauge

Se videoer med Frank på www.fagbokforlaget.no/landmakt. Meld deg på via Facebook: https://www.facebook.com/?ref=logo#!/events/558915174253310/.

Les mer om boken her.

Fagbokforlaget