Institutt for sammenliknende politikk
Ny professor

Ny professor ved Institutt for sammenliknende politikk

Elisabeth Ivarsflaten har fått opprykk til professor.

Elisabeth Ivarsflaten
Paul Sigve Amundsen.

Elisabeth Ivarsflaten har vært førsteamanuensis ved Institutt for sammenliknende politikk. Hun har en Ph.d.-grad og M.Pihl fra Universitetet i Oxford, og en B.A. fra Columbia University.

Ivarsflaten spesialiserer seg på offentlig mening og politiske partier. Hennes forskning har blant annet vært publisert i tidsskriftene American Journal of Political Science, Comparative Political Studies, European Journal of Political Research. Mye av arbeidet til Ivarsflaten har fokusert på radikale høyrepartier og sosiale bevegelser.

Ivarsflaten er initiativtaker og koordinator for Medborgerpanelet, en internettbasert spørreundersøkelse om nordmenns holdninger om viktige samfunnstema. Hun er også prosjektleder for det nyetablerte DIGSSCORE, den største samfunnsvitenskapelige infrastruktursatsingen ved et nordisk universitet. DIGSSCORE er en utvidelse og profesjonalisering av Medborgerpanelet og vil også inkludere Medborgerlaben, et digitalt forskningslaboratorium som er under arbeid.