Skolelaboratoriet i realfag
Skoler i Sogn og Fjordane, Hordaland og Rogaland

Samling for natursekkskoler våren 2017

15. mars inviterer vi vestlandsskolene til regional samling i Den naturlige skolesekken. Tema for samlingen er tverrfaglig undervisning.

Jussbygget
Jan Kåre Wilhelmsen

Vi møtes på Dragefjellet (jussbygget), Magnus Lagabøtes plass 1. Dragefjellet ligger lengst nord på Nygårdshøyden. Her er et kart for å finne fram. Auditorium 4 ligger rett innenfor hovedinngangen.

På samlingen vil vi ha fokus på utforskende arbeidsmåter i alle fag og didaktikk koblet til argumenterende elevprodukt. Det vil bli lagt opp til teori, kobling til  skoleprosjektene og erfaringsdeling.

10:00Velkommen og informasjon v/Linda Mork-Knudsen.
10:15Bærekraftig utvikling innbyr til undervisning om sammensatte problemstillinger! v/Olaug Vetti Kvam.
11:00Hvilke sammensatte problemstillinger finner vi i vårt prosjekt? Arbeid i grupper.
12:00Lunsj.
13:00Utforskende arbeidsmåter og 5E-modellen v/Linda Mork-Knudsen.
13:30Hvordan beskriver vi utforskende arbeidsmåter i prosjektet vårt? Arbeid i grupper.
14:15Pause.
14:30Argumentasjon og skriving i alle fag v/Karoline Mihle-Koller.
15:00Praktisk øvelse i arbeid med argumenterende skriving.
15:45Arbeidet videre i vår v/Linda Mork-Knudsen.
16:00Slutt.

Påmelding via skolelab.no