Sosiologisk institutt

The precariat and labour resistance: A global perspective

Sosiologisk institutt er svært glad for å invitere alle interesserte til en gjesteforelesning av Munck på dette tema. Munck er også initiativtaker til kampanjen «Defend the University» og er på den bakgrunn invitert til Universitetet i Bergen av Forum for vitenskap og demokrati.

Ronaldo Munck er professor i sosiologi og leder for instituttet Civic Engagement, Dublin City University, Dublin. Han har publisert en rekke bøker og artikler på temaer relatert til globalisering, internasjonal utvikling og sosiale bevegelser. I den senere tid har han særlig vært engasjert i spørsmålet om utviklingen av den nye usikkerheten i arbeidslivet, der han framhever nødvendigheten av å analysere globaliseringsprosesser med en blikk fra sør.