Studentsider
Studiebarometeret

Gi din mening om studiekvaliteten

Den 24. oktober fikk mange av våre studenter en spørreundersøkelse fra Studiebarometeret. Vi håper du benytter deg av muligheten til å gi din mening! Alle som svarer er med i trekningen av 5 gavekort på 5 000 kr. og 15 gavekort på 1 000 kr.

Jusstudenter ved UiB trives godt med studieordningen
Emil Breistein

Den 24. oktober fikk 2.- 3.- og 5.-årsstudentene våre en invitasjon på e-post om å svare på en nasjonal undersøkelse om kvaliteten i sitt studieprogram. Universitetet i Bergen oppfordrer alle våre studenter til å svare på undersøkelsen, som gjennomføres i regi av Kunnskapsdepartementet og NOKUT.

Forlenget svarfrist mandag 21. november.

Det vil også gå ut invitasjoner på SMS. Undersøkelsen kan besvares via smarttelefon, nettbrett og PC. Hvis du ikke vil eller kan bruke lenken i e-posten/SMSen, kan du logge deg inn via en egen nettside. Løsningen fungerer bare for deg som finnes i vårt listegrunnlag.

For at kvaliteten på resultatene skal bli best mulig er det viktig at alle svarer!

Resultatene for hvert enkelt studieprogram i Norge offentliggjøres i portalen studiebarometeret.no i februar 2023. Du kan i dag se resultatene fra fjorårets undersøkelse i portalen.

Sjekk spammen

Vi har fått meldinger om at brukere av gmail finner e-posten fra NOKUT i spam-folderen. Det samme kan gjelde andre e-postleverandører (yahoo, hotmail, etc.)

Sjekk derfor spammen!

Lenken er personlig

Det har vært noen få forekomster av at studenter deler sin personlige skjemalenke med andre (videresender e-post e.l.).

Dette må unngås, nettopp fordi lenka fører til eget, personlig spørreskjema.

Alternativ innlogging

Du må svare enten ved å bruke lenken i e-post, eller du kan logge deg inn på ditt eget, personlig skjema ved hjelp av ditt mobilnummer.