Det samfunnsvitenskapelige fakultet
Studier

På vei 17. - 20. oktober

Hvordan skriver du en god oppgave? Skal du på utveksling? Hvordan skal du bygge opp studiet ditt, og hva blir du egentlig når du har fått en grad? Det samfunnsvitenskapelige fakultet inviterer alle SV-studenter til På vei 17.-20. oktober.

Studenter følger med underforelesning i et fullsatt Stort auditorium
Sandra Jecmenica

Fra 17. til 20. oktober inviterer Det samfunnsvitenskapelige fakultet til "På vei" for alle våre studenter. Finn de arrangementene som gir svar på dine spørsmål:

Hva kan du bli?

17. oktober kl. 12.30-14.00

Lite auditorium (SV-bygget)

Hvilke jobbmuligheter har du egentlig etter at du har fullført en grad innen samfunnsfagene? Vi har invitert SiB Karriere og Rådgivning til å fortelle om arbeidsmuligheter og karrierevalg og en tidligere student som jobber med rekruttering og som vil gi deg noen gode tips om hvordan du kan få den rette jobben. I tillegg har vi invitert to tidligere studenter til å dele av sine erfaringer med jobbsøking og karriere.

Skreddersy dine studier

18. oktober kl. 14.30-16.00

Stort auditorium (SV-bygget)

Som student ved Universitetet i Bergen og Det samfunnsvitenskapelige fakultet skal du i løpet av studietiden din ta ulike valg som påvirker studieløpet ditt. Vi vil i dette møtet informere om de ulike mulighetene du har. Hvordan inkludere tidligere utdanning i utdanningsplanen din her? Har du endret faglig interesse og ønsker å bytte studieprogram?  Vurderer du å ta en master ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet?

Reis på utveksling

19. oktober kl. 12.30-14.00

Lite auditorium (SV-bygget)

Nysgjerrig på utveksling? Lyst til å vite hvorfor en samfunnsviter bør reise på utveksling? Vi har invitert tidligere utvekslingsstudenter til å dele sine erfaringer. I tillegg blir det noe informasjon om utveksling og hvordan man søker.

Hvordan skrive en god oppgave?

20. oktober kl. 14.15-15.15

Stort auditorium (SV-bygget)

Lurer du på hvordan du skal skrive en god oppgave? For å skrive en god oppgave er det er viktig å lære seg både å bygge opp en god oppgave, søke i bibliotekressurser og referere på en god måte. Vi har invitert SV-biblioteket og Akademisk skrivesenter for å gi en praktisk innføring i oppgaveskriving.