Det samfunnsvitenskapelige fakultet
Semesterstart 2015

Vellykket fadderuke ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Fadderuka ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet ble avsluttet med fest og prisutdeling på lørdag. En uke full av rebusløp, film, pengeinnsamling, fotball og fest er forbi - nå venter den nye studiehverdagen.

Fadderstyrets fem medlemmer ligger i gresset under et kirsebærtre og blåser kronblader mot fotografen
Fadderstyret 2015 ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet: Frida Axelsen, Sigurd Sagafos, Tuva Kleveland Spiten, Magnus Fh og Martin Nygaard

Fadderuka er de nye studentenes første møte med universitetet og med hverandre. Å være medlem i en faddergruppe gir studentene en god start på studieåret og en god mulighet til å bli godt kjent med sine medstudenter.

Det har vært et tettpakket program i fadderuka med faglige og sosiale arrangement. Uka begynte med at studentene ble ønsket velkommen til fakultetet og ble loset gjennom det praktiske. Studentene ble delt inn i faddergrupper med sine medstudenter og har fått god hjelp av fadderne sine til å finne fram både i Bergen og ved universitetet.

De nye studentene har blant annet deltatt på rebusløp i Bergens gater, de har hatt idrettsdag, deltatt på quiz, filmvisning på kinoen og festet. På fredagvar det også en egen fagdag med smakebiter fra faget og aktuell forskning. Vi er også stolte over at de nye studentene deltok på innsamlingsaksjon med Studentenes og akademikernes internasjonale hjelpefond (SAIH).

Fadderuka 2015 ble avsluttet med fest og prisutdeling på lørdagen. Prisutdelingen er en ny tradisjon hvor den beste faddergruppa ved SV-fakultetet kåres og får fadderukas vandrepokal. Vi gratulerer gruppe 1 på samfunnsøkonomi med den gjeve prisen!

Nå er fadderuka over for denne gang og de nye studentene ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet er i gang med forelesninger og studiestart. Vi ønsker alle våre studenter et flott høstsemester.