Hjem
Økonomiavdelingen

Seksjon for innkjøp

Seksjon for innkjøp har ansvar for all overordnet innkjøpsvirksomhet ved Universitetet i Bergen, herunder standardkontrakter, kunngjøringer av konkurranser, forhandlinger og inngåelse av rammeavtaler og enkeltkontrakter. Seksjonen yter innkjøpsfaglig veiledning til institutter og avdelinger, og oppretter og vedlikeholder kontrakts- og innkjøpssystemer.

Hovedinnhold


Universitetet i Bergen kjøper varer og tjenester for nær 1 milliard kroner i året. Anskaffelsene er en nødvendig forutsetning for driften av virksomheten, og innkjøpsandelen utgjør 25-30 % av UiBs budsjett. Målsetninger og strategi for innkjøpsområdet er en vesentlig del av universitetets økonomistyring.

Seksjon for innkjøp er en del av Økonomiavdelingen, og har medarbeidere med kompetanse innenfor hele anskaffelsesprosessen fra behov til betaling, kunngjøringer og innkjøp, samt kontraktsoppfølgning.

Anskaffelser følger lov og forskrift om offentlig anskaffelser, og levering av tilbud til universitetet gjøres via vår leverandørportal.