Hjem
Click
  • E-postMagnus.Iversen@uib.no
  • Telefon+47 55 58 40 63
  • Besøksadresse
    Fosswinckelsgt. 6
    Rom: 
    640
  • Postadresse
    Postboks 7802
    5007 Bergen

Fagansvarlig for MEVI102: Mediepublikum, våren 2015. 

Tidsskriftartikler
  • Iversen, Magnus Hoem. 2016. Habermas og strategisk kommunikasjon: Et løsningsorientert blikk på Habermas’ språksyn og dets konsekvenser for retorikk. Rhetorica Scandinavica. 71/72. 94-111.
  • Iversen, Magnus Hoem; Knudsen, Erik. 2016. When politicians go native: The consequences of political native advertising for citizens’ trust in news. Journalism - Theory, Practice & Criticism. 1-18. doi: https://doi.org/10.1177/1464884916688289
  • Kjeldsen, Jens Elmelund; Iversen, Magnus Hoem; Vatnøy, Eirik; Svensson, Trygve. 2016. Forkledd festtale. Bergens Tidende. Publisert 2016-09-04.
  • Vatnøy, Eirik; Iversen, Magnus Hoem; Svennevig, Jan. 2016. Utspørrerne. Journalistisk strategi og forskjellsbehandling i stortingsvalget 2013. Norsk Medietidsskrift. 23: 1-25. doi: 10.18261/issn.0805-9535-2016-03-02
  • Iversen, Magnus Hoem. 2014. Vill, visuell valgkamp. Bergens Tidende. 46-47. Publisert 2014-09-28.
  • Iversen, Magnus Hoem; Knudsen, Erik. 2014. Medienes trusselteater. Bergens Tidende. 1 sider. Publisert 2014-08-02.
  • Iversen, Magnus Hoem. 2013. Argumenter for og mot politisk reklame på fjernsyn, og funn fra faktiske filmer. Norsk Medietidsskrift. 20: 169-179.
  • Iversen, Magnus Hoem; Knudsen, Erik. 2013. Må avisen ha en mening? Bergens Tidende. 1 sider. Publisert 2013-11-09.
  • Iversen, Magnus Hoem. 2012. De litt forbudte filmene. Bergens Tidende. 26. Publisert 2012-09-21.
Bokkapitler
  • Iversen, Magnus Hoem. 2016. Breaking the Ban: The Use of Televised Political Advertising in Norway. 17, sider 193-201. I:
    • Edström, Maria; Kenyon, Andrew; Svensson, Eva-Maria. 2016. Blurring the Lines: Market-Driven and Democracy-Driven Freedom of Expression. Nordicom. 212 sider. ISBN: 978-91-87957-36-9.
  • Knapskog, Karl Atle; Iversen, Magnus Hoem; Larsen, Leif Ove. 2016. The Future of Interpretative Journalism. Chapter 10, sider 163-180. I:
    • Eide, Martin; Sjøvaag, Helle; Larsen, Leif Ove. 2016. Journalism Re-examined. Digital Challenges and Professional Reorientations. Lessons from Northern Europe. Intellect Ltd.. 226 sider. ISBN: 978-1-78320-718-3.
  • Iversen, Magnus Hoem. 2015. Employing a rhetorical approach to the practice of audience research on political communication. Section 3, chapter 4, sider 157-168. I:
    • Kramp, Leif; Carpentier, Nico; Hepp, Andreas; Trivundža, Ilija Tomanić; Nieminen, Hannu; Kunelius, Risto; Olsson, Tobias; Sundin, Ebba; Kilborn, Richard. 2015. Journalism, Representation and the Public Sphere. edition lumière. 300 sider. ISBN: 978-3-943245-37-0.

Se fullstendig oversikt over publikasjoner i CRIStin.

Her kan du lese min masteroppgave - "Overtramp eller valgkamp?", som handler om politisk fjernsynsreklame i Norge.

Her er en kronikk jeg hadde på trykk i Bergens Tidende, som tar utgangspunkt i masteroppgaven.

Her kan du finne bloggen "Politisk-PR", som ser på direktekommunikasjon mellom politiske partier og velgere. Den hører til hos Vox Publica.

 

Du får aller lettest tak i meg på mobiltelefon: +47 46456631.

Mitt doktorgradsprosjekt, som handler om politisk reklamefilm.

Prosjektet for studier av retorikk og resepsjon. Les mer her.

NRK-prosjektet, i regi av Measuring Online News Content. Les mer på deres hjemmeside. 

Twitter