Skole

Nyhetsarkiv for Skole

– UNG-ordninga losar skuleelevar inn i universitetssystemet på ein måte som gjer at dei kjenner seg tryggare, seier førsteamanuensis i latin, Matti Wiik.
Hans Tanks auditorium på Amalie Skram videregående skole var fullsatt av interesserte og engasjerte elever på Vg3 da førsteamanuensis i sammenliknende politikk, Michael Alvarez, holdt foredrag om demokrati og amerikansk politikk for elevene på Amalie Skram mandag.
UPP-medlem Ingrid Helleve har sammen med kollegaer bidratt i og redigert en ny bok: Helleve, I., Almås, A. G. & Bjørkelo, B. (red.) (2016). Den digitale lærergenerasjonen. Utfordringer og muligheter. Oslo: Gyldendal.
Norsk informatikkolympiade for elever i videregående skole blir arrangert hvert år.
Vellykket åpen dag på Institutt for klinisk odontologi.
Denne uken arrangeres uttaket til GEO OL ved Institutt for geovitenskap. 16 håpefulle videregående-elever vil under veiledning av Førsteamanuensis Kikki Flesche Kleiven kjempe om å bli kåret til Norges finalister i det internasjonale mesterskapet, som går av stabelen i Japan i september.
Elever fra videregående skoler fikk en smakeprøve på farmasistudiet på Åpen dag 9.mars
Onsdag 9. mars opna fakultetet dørene for elevar i vidaregående skule som var interessert i å bli betre kjent med studieprogramma vi tilbyr. Elevane fekk møte engasjerte fagfolk og studentar, og fekk forhåpentligvis ei kjensle av korleis det er å vere student hos oss.
Mykje av den høgreekstreme valdsfaren kjem frå guterommet, skriv Lars Erik Berntzen og Mikael Johannesson. På laurdag blir det open debatt om trugsmålet frå høgre.
Elever fra videregående skole fikk et innblikk i studielivet ved Griegakademiet da instituttet åpnet dørene 17. november.
Universitetet i Bergen har snakket med fire forskere om de store utfordringene verden står overfor i årene fremover.