Hjem

Utdanning

Master

Erfaringsbasert master i undervisning med fordjupning i matematikk

Presentasjon

Mål og innhald

Gjennom masterstudiet skal studentane tileigne seg teoretisk og erfaringsbasert kunnskap og dugleik, som kan bidra til å utvikle deira kompetanse for å undervise i matematikk. Studiet gir ei innføring i vitskapelege arbeidsmåtar og forskingsmetodar knytte til masterfaget, og inneheld trening i sjølvstendig arbeid med faglege oppgåver. Studentane skal få høve til å utvikle ei meir sjølvstendig og kritisk haldning til kjeldematerialet og til vitskaplege framstillingar. I studiet vert det òg lagt vekt på å utvikle kompetanse til vidare fagleg og profesjonell utvikling, slik at studentane kan bidra til å vidareutvikle matematikk som fag. Såleis er det eit mål å fremje kritisk refleksjon og samtalekulturar kring fag, undervisning og læring. Studiet skal dessutan gi ei grunnleggjande forståing av masterfaget og skulen i ein samfunnsmessig og kulturell samanheng.

Studiet er praksisnært og masteroppgåva skal vere fagdidaktisk.

Programmet har tre delar: fellesemne, fag/ fagdidaktiske emne og masteroppgåve.

1. Profesjon, refleksjon og erfaringsdeling, fellesseminar, del av masteroppgåva

2. Faglige og fagdidaktiske emne på 200- og 300-nivå, 45 studiepoeng

3. Vitskapleg metode og vurderingsteori, fellesemne 15 studiepoeng

4. Forskingsbasert masteroppgåve 60 studiepoeng

Studiet vil gi ei innføring i vitskapelege arbeidsmåtar og forskingsmetodar knytte til masterfaget, og inneheld trening i sjølvstendig arbeid med faglege oppgåver. Studiet skal dessutan gi ei grunnleggjande forståing av matematikkfaget i ein samfunnsmessig og kulturell samanheng.

I studiet vert det lagt vekt på å utvikle kompetanse til vidare fagleg og profesjonell utvikling, slik at studentane kan bidra til å vidareutvikle matematikkfaget. Såleis er det eit mål å fremje kritisk refleksjon og samtalekulturar kring fag, undervisning og læring.

Studentane skal gjennom det faglege innhaldet få møte fordjupingsemne innanfor matematikk og matematikkhistorie slik at dei kan få eit teoretisk grunnlag for å gå vidare med masteroppgåvene.

Studiestart - semester

Haust

Kva lærer eg

Læringsutbyte

Etter fullført mastergrad skal kandidaten kunne:

Kunnskap

Kandidaten skal

  • ha tileigna seg den matematikkunnskapen som gjeld i studiet og kunne relatere denne til skulematematikken
  • kunne gjere greie for og drøfte grunnlagsspørsmål og teoriar i matematikkdidaktikk

Dugleik

Kandidaten skal

  • planleggje og gjennomføre eit matematikkdidaktisk masterprosjekt på ein sjølvstendig og systematisk måte i tråd med gjeldande forskingsetiske normer
  • kunne undersøke læring i eige klasserom i matematikkundervisninga ved hjelp av fagkunnskap og fagdidaktisk teori og presentere refleksjon over dette
  • kunne vurdere læremiddel og arbeidsformer i matematikk i høve til dei ulike emna i skulefaget, og kunne grunngi val og vurderingar i høve til kunnskap om fag og fagdidaktikk, og eige fagsyn.

Generell kompetanse

Kandidaten skal

  • kunne bruke kunnskapen nemd over som grunnlag for kritisk refleksjon over eigen undervisningspraksis og tilrettelegging for elevars læring
  • ha utvikla ei sjølvstendig og kritisk haldning til innhaldet i skulematematikken og til den rolla faget spelar i skulen og i samfunnet

Korleis søke

Studiestart - semester

Haust

Opptakskrav

For opptak krevjast

  • lærarutdanning; allmenn-/grunnskolelærarutdanning eller bachelor/cand.mag+praktisk-pedagogisk utdanning (eller tilsvarande)
  • Matematikkdidaktikk fra allmenn-/grunnskolelærarutdanning eller PPU (eller tilsvarande)
  • Minst 60 studiepoeng matematikk på universitetsnivå. Dei 60 studiepoenga må dekke fagstoff tilsvarande MAT111, MAT112, MAT121 og deler av MAT131.
  • Minimum 2 års relevant undervisningserfaring

Her kan du finne informasjon om hvordan søke opptak: http://www.uib.no/matnat/57454/opptak-til-masterstudium-ved-mn-fakultetet

Oppbygging

Master i undervisning - matematikk (krav 120 SP)
Emner (krav 120 SP)
Obligatorisk emne
EmnekodeEmnetittelSPSA
METMAU660Vitenskapeleg metode og delinga av erfaring15-4
MAT641Diskret matematikk10-1
MAT642Matematikkens historie - matematikken i oldtida5-1
MAT643Matematikkens historie - matematikken i nyare tid5-2
MAT644Algebra10-2
MAT647Didaktisk modellering15-3
SP = Studiepoeng, S = Semester, A = Anbefalt semester

Studere ved UiB?

Motta nyheter om studietilbud ved UiB, og få et gratis UiB-tøynett