Utdanning

Sommerskole - University of Hyberabad

Gender and Society in Contemporary India, 18. juli - 12. august 2022

Sommeren 2022 arrangeres et kurs på 4 uker for nordiske studenter som ønsker innsikt i utfordringer knyttet til kjønn og seksualitet i India fra et feministisk perspektiv. Studentene vil lære mer om et bredt mangfold temaer, for eksempel integrering av teori og praksis i kjønnsstudier, kjønn og klasse, kjønn og utvikling osv.

Kurset arrangeres av Nordic Centre i India i samarbeid med University of Hyberabad og er åpent for både bachelor- og masterstudenter fra alle faglige disipliner. Det kreves at søkere har studert i minimum to år og har et karaktersnitt på C eller bedre. Kurset vil kunne gi 7,5 ECTS-poeng og kan utvides til 10 ECTS-poeng ved å gjennomføre noen ekstra oppgaver.

Sommeren 2022 koster kurset INR 110970 / INR 105470 avhengig av om man ønsker enkelt- eller dobbeltrom. Prisen inkluderer kursavgift, overnatting på Tagore International Student House, studieturer og bruk av bibiliotek.

Søknadsfrist: 15. mars

For å søke på sommerskolen, send e-post til international@uib.no med følgende informasjon:

• Navn
  • Studentnummer
  • Studieprogram
  • Noen få setninger om hvorfor du ønsker å delta på kurset