Hjem
Click

Utdanning

nordplus

Lunds universitet og Institutt for sammenliknende politikk (NORDPLUS - Nettverk i Statsvitenskap)

  • LandSverige
  • ByLund
  • StudienivåBachelor og Master
  • AvtaletypeNordplus
  • Lengde på opphald1-2 semester

Om avtalen

Kven kan søke

Studentar ved Institutt for administrasjon og organisasjonsteori og Institutt for samanliknande politikk kan søke. Søkar må ha tatt 120 studiepoeng ved utreise.

Når i studiet kan eg reise

Utreise i siste studieår på bachelor eller andre semester av mastergraden. Sjå instituttet sine nettsider for meir informasjon, råd og anbefalingar om utveksling.

Språk

Skandinaviske språk og engelsk.

Kva emne kan eg ta

I utgangspunktet skal ein studere statsvitskap ved ein av lærestadane i Norden, men det kan og vere mogleg å ta andre emne under opphaldet.

Ein fulltidsstudent skal ta 60 ECTS per år.

Studieavgift

Ein betalar ikkje studieavgift i nettverket. Alle studentar får eit månadleg stipend avhengig av nettverkets tilgjengelege midlar og talet på søkarar. Maksimalt er dette 200 euro per månad. Ein skal vere semesterregistrert og betale semesteravgift ved UiB når ein er på utveksling.

Om lærestaden

Om lærestaden og byen

Lunds universitet er eit offentleg breiddeuniversitet med rundt 48 000 studentar. Det har åtte fakultet, og campusar i byane Lund, Helsingborg og Malmö, i tillegg til ein trafikkflyskule i Ljungbyhed. Universitetet har satsa stort på etableringa av to avanserte materialforskingssenter i Lund: MAX IV-laboratoriet, som blant anna husar ein partikkelakselerator, og European Spallation Source (ESS), som kjem til å romme verdas hittil kraftigaste nøytronkjelde.

Lund er ein av dei største byane på Skåne. Om lag ein tredjedel av dei 680 000 innbyggarane i storbyområdeter studentar, noko som gjer Lund til ein av Sveriges viktigaste studentbyar Lund ligg berre eit kvarters togreise unna Malmø, og ein knapp times togreise unna København.

Bustad

Det finst ein studentsamskipnad i Lund som har somme bustader til disposisjon for internasjonale studentar, men kapasiteten er knapp og utvekslingsstudentar frå Norden bør derfor vere innstilt på å skaffe bustad sjølve. Det kan vere stort press på den private bustadmarknaden i Lund rundt semesterstart, så det løner seg å vere ute i god tid.

Semesterinndeling

August - januar og januar - juni.

Studentrapportar

2017

Haust 2016 - Medisinstudiet - Lunds Universitet

Haust 2016 - Medisinstudiet - Lunds Universitet

16.08.2016 - 15.01.2017

Førebuingar/praktiske tips

Forberedelser til utveksling i Lund:
For studenter kan det være vanskelig å finne bosted i Lund. Det kan være lange ventelister og det er ikke alle som får tildelt plass selv om de søker i god tid i forveien. Jeg søkte via LU Accomodation, som er tilsvarende SIB i Bergen. Hvis man ønsker å øke sine sjanser for bosted kan det være gunstig å søke på de studentboligene som har prioritet for utvekslingsstudenter. Jeg hadde "Pålsjøang" som førstevalg. Denne er kun forbeholdt utvekslingsstudenter. Et tips er å søke bosted parallelt med utvekslingssøknaden. Fristen for bostedsøknaden er i april, men det varierer når man får svar. Jeg fikk godkjent utvekslingsplass i begynnelsen av mai, men fikk ikke svar for godkjent bostedsplass før i juli, ettersom jeg hadde stått på venteliste. Så det lønner seg å ha litt is i magen. Jeg søkte ikke på det private leiemarkedet ettersom jeg ikke hadde mulighet å dra på visning.
Lund er definitivt en sykkelby, og sykkel er derfor noe jeg anbefaler på det sterkeste. Det er godt utformerte sykkelveier, og man kan spare mange penger på buss(månedskort ca kr 500) hvis man velger sykkel. Ønsker man å kjøpe brukt arrangeres det sykkelauksjoner fra tid til annen, men det finnes også facebook grupper ala "kjøp og salg". Ellers finnes det bruktbutikker man kan vurdere.

Undervisningsformer

Jeg hadde ØNH, øye, nevrologi, hud, reumatologi og infeksjon. De tre sistnevnte er noe som undervises senere i Bergen, der reumatologi og infeksjon ofte er integrert i indremedisin. Ergo er en bonus å ha disse som enkeltfag.
Undervisningen i Lund er veldig interaktiv og klinisk rettet(case -basert). Det er mye fokus på de generelle sykdommene som man møter i allmennpraksis. Dette har vært veldig nyttig. Undersvining og praksis foregår i blokker, der man har 4-6 uker på infeksjon/hud/reumatologi, ØNH/øye og til slutt nevrologi. Lund har gått bort i fra OSCE og erstattet denne med en praktisk prøve kalt DOPS på slutten av hver undervisningsblokk. Man har også et tjenestekort som må utfylles for hvert emne. I tillegg har man en multiple Choice eksamen som tester alle emnene i slutten av terminen(medio januar). Vurderes Bestått/ikke bestått.

Vurdering av emnetilbodet

Undervisningen og emnetilbudet er veldig bra. Engasjerte forelesere og leger samt hjelpsomme medstudenter har bidratt til et godt faglig utbytte. Eksamensformen passet meg også godt ettersom den vurderes bestått/ ikke bestått.

Fagleg utbyte og språk

Språkmessig var det lite utfordringer, men som nordmann må man regne med å legge om til svorsk ettersom mange har vanskeligheter med å forstå norsk(!).

Universitetsområdet og byen

Lund er en trivelig studentby på størrelse med Bergen. Den har et godt utviklet kollektivnett med busser og tog. Det anbefales å skaffe et busskort(kalt "jojo" kort) som du kan fylle på. Den gjelder for all type kollektivtrafikk i Skåne. Hvis du ønsker månedskort for student koster disse rundt kr 500.
Det medisinske fakultetet ligger ved sykehuset som er ca et kvarter unna sentrum. Her holdes all undervisning. Ellers ligger øvrige fakultet samt hovedbiblioteket i sentrum.
Lund ligger veldig nært Malmø og København, henholdsvis 10 og 35 min med tog. Det anbefales på det sterkeste å ta seg turen innom disse byene.



,melde seg inn i. Disse arrangerer program avhengig av hva man ) , som man kan melde seg inn i. Disse er Dette er ulike organsiasjoner som

Bustad

For studenter kan det være vanskelig å finne bosted i Lund. Det kan være lange ventelister og det er ikke alle som får tildelt plass selv om de søker i god tid i forveien. Jeg søkte via LU Accomodation, som er tilsvarende SIB i Bergen. Hvis man ønsker å øke sine sjanser for bosted kan det være gunstig å søke på de studentboligene som har prioritet for utvekslingsstudenter. Jeg hadde "Pålsjøang" som førstevalg. Denne er kun forbeholdt utvekslingsstudenter. Et tips er å søke bosted parallelt med utvekslingssøknaden. Fristen for bostedsøknaden er i april, men det varierer når man får svar. Jeg fikk godkjent utvekslingsplass i begynnelsen av mai, men fikk ikke svar for godkjent bostedsplass før i juli, ettersom jeg hadde stått på venteliste. Så det lønner seg å ha litt is i magen. Jeg søkte ikke på det private leiemarkedet ettersom jeg ikke hadde mulighet å dra på visning. Leieprisene er noe billigere enn i Bergen. Jeg betalte ca kr 4500 for en 20kvm hybelleilighet.

Sosialt miljø

Sosialt kan man engasjere seg enten via Erasmusgruppen man ble tildelt i begynnelsen av semesteret eller melde seg inn i en studentorganisasjon også kalt "Nation". Nationene avholder ulike sosiale arrangement, og er inndelt etter hva man foretrekker selv; uteliv, idrett, matentusiasme eller politikk. Man kan også jobbe som frivillig her.

2016

Vår 2016 - Medisinstudiet

Vår 2016 - Medisinstudiet

15.01.2016 - 15.06.2016

Førebuingar/praktiske tips

Medisinstudentane I Lund går ilag i der dei 3 fyrste terminane. Deretter blir dei delt opp på sjukehusa i Lund, Malmö og Helsingborg. Eg havna i Malmö.
Det beste er å fly til København, og deretter ta toget til Lund (ca 35 min), og frå Kastrup til sjukehuset i Malmö tek det berre 19 min. SAS og Norwegian har mange billige ungdomsbilettar (skriv UNDER26 som kampanjekode hjå Norwegian), som eg har benytta meg av under semesteret. Det finst og ein liten flyplass i Malmö, trur dei har mest innanriksflygningar.
Tog- og busstider kan ein søke opp på skånetrafiken.se. Her kan ein og skrive inn adresse til adresse, og få opp beste alternativ. Når ein kjem fram til Lund kjøper ein eit jojo-kort på stasjonen, som ein fyller på, og betaler enkeltreiser med og får rabatt. Eg hadde eg også månadskort, som ein får studentrabatt på.
Husk at ein kan behøve pass for grensekontroll Danmark - Sverige!

Undervisningsformer

I Lund/Malmö/Helsingborg blir det på denne terminen undervist i infeksjon, hud, reumatologi, ØNH og auge. Opplegga kan sikkert variere litt i dei tre byane, men her fortel eg om korleis det var i Malmö. Infeksjon og reumatologi blei altså ekstra for min del, og reumatologi fekk eg godkjend frå UiB. Infeksjon var det derimot ikkje noko tilsvarande fag eg fekk godkjend for i Norge, men eg er likevel veldig glad for at eg fekk denne undervisninga. Det var den delen eg byrja med, og det var ei veldig fin oppfølging etter mikro. Det var fyrst nokre veker der ein hadde teori, med case og seminar. Eg synst dette var ein veldig god måte å lære på, me var i små grupper, og det var tydlege læringsmål. I tillegg til å lære om korleis ein skal handtere bl.a. sepsis, endokarditt og meningitt, fekk ein lære om alle dei ulike antibiotika. Dette trur eg vert ei god invistering til farma som kjem no når eg er tilbake! Etter teoridelen var me 2 veker på infeksjonsavdelinga. Her var det ein lege ein følgde heile tida, på visitt og ellers på ting som hende. Me lærte å diktere epikriser, ta opp journal, fekk vere med vakthavande lege ein kveld ("jour", heiter det på svensk), og ellers ta del i det som hende på avdelinga. Eg er altså veldig nøgd med dette faget!
Parallelt med teoridelen på infeksjon hadde me hud. Her var det også forelesningar og seminar, i tillegg til mange studentmotakningar. Dette vil seie at ein var gjerne 2 stykk som tok anamnes og undersøkte pasienten, før legen kom inn og gjorde sin undersøking. Etter det fekk me ta del i ulike oppgåver som skulle utførast, t.d. ta biopsi eller frysebehandle. Ein dag var me også med på på operasjon. Dette var veldig lærerikt, og me fekk sett veldig mange pasientar. Det kan vere greit å ha lest seg litt opp på kva spørsmål som skal stillast i anamesen før ein kjem til motakninga. Det er også forventa at ein skal kunne diktere eit journal-notat etter motakninga. Dette kan vere litt vanskelig i starten, då me i Norge ikkje har noko særleg erfaring med diktering. Eg fekk derimot god hjelp av dei eg gjekk i klasse med, og legen eg gjekk med. Teoridelen på hud synest eg var litt rotete lagt opp, og kanskje litt masse info per forelsning. Det skal derimot bli endringar i dette no, og ny ansvarlig undervisningslege, så eg trur dette vil bli mykje bedre neste termin.
Etter infeksjon og hud hadde eg reumatologi. Dette varer ca 2 veker. All teoretisk og praktisk undervisning føregår på reumatologiavdelinga. Me var berre 6 stykk om gongen her, så me fekk god oppfølging. Me fekk sjå mange pasientar, og fekk god opplæring i leddstatus. På slutten av plasseringa skal ein ta opp anamnes og status på sin eigen pasient.
Del to av terminen innehold nevrologi, ØNH og auge. Nevrologiundervisninga er noko av det eg er mest nøgd med. Me hadde case og forelesningar, og eg følte at me fekk ein grundig og oversiktleg gjennomgang, utan for mange detaljar. Me hadde 4 halve dagar med motakningar, der me fekk undersøke pasientar sjølv. Eg anbefaler å ha lest seg litt opp på nevrologisk undersøking før ein kjem, slik at ein veit kva undersøkingar ein skal gjennomføre, men ein får og ein felles gjennomgang før ein startar med motakningane. Me var også på nevrologiavdeling 3 føremiddagar.
ØNH var det veldig mykje fokus på praktiske ferdigheitar. Den fyrste veka øvde me på dette kvar dag, og hadde ein uformell prøve på slutten. Etter dette hadde me mange studentmotakningar, der me undersøkte pasientar. Også her var det forelsningar og case.
I auge hadde me team-based-learning. Læraren der har laga ulike videoar som ligg ute på nettet, som me skulle gå gjennom før me kom til undervisninga. Der byrja det med ein liten quiz frå videoane, før me gjekk gjennom stoffet via ulike oppgåver. Det positive med auge var at det var veldig konkret kva ein skulle lære seg, og stoffet var veldig sysematisk delt opp frå gong til gong, og emne til emne. Det var også mykje fokus på kva ein kunne behandle hjå fastlegen, og kva som var viktig å henvise fort til augeklinikk. Me hadde også mange studentmotakningar på augedelen. Der fekk me ta anamnes og undersøke pasientar med spaltlampe. Dette var veldig lærerikt! Eg syns derimot me kunne ha fokusert litt meir på å handtere oftalmoskopet.
I tillegg til at ein holdt på med eit emne om gongen, var det felles forelesning for heile klassen tirsdag og onsdag 15-17, i eit av dei ulike faga. Det meste av undervisninga er obligatorisk, bortsett frå desse forelesningane.

Vurdering av emnetilbodet

Eg synest emnetilbodet har vore veldig bra! Det er mykje praktisk øving, og ein får undersøke mange pasientar! Dette er jo litt uvant, då me ikkje har gjort så mykje av dette i Norge, medan har vert ein kasta litt ut i det. Men ein kjem fort inn i det, og ein lærer utrulig mykje. Eg synest også case og seminar var ein veldig god måte å lære på, og kunnskapen sitt betre enn etter ei vanleg førelesning. Ein anna ting som skil seg litt frå Norge er at ein får fleire direkte spørsmål frå læraren når ein er i små grupper. Dette var litt uvant i starten, men gjekk heilt fint. Det var kvar sin gong å svare feil, og det var alltid god stemning i gruppene.

Fagleg utbyte og språk

Språket var ikkje noko problem, og ein lærer seg fort kva ord ein kan byte ut frå norsk til svensk for at dei skal forstå betre. Sjølv om det var litt uvant med forelesning på svensk i starten, kjem ein fort inn i det.

Universitetsområdet og byen

Lund er ein gammal universitetsby, og kjent for sitt gode studentmiljø! Eg har aldri sett så mange studentar på ein plass, og det er mange ulike fakultet spredd rundt omkring. Eg studerte jo i Malmö, og der var all undervisninga på sjukehusområdet.

Bustad

Sjølv om eg blei plassert i Malmö valgte eg å bu Lund. Som utvekslingsstudent trur eg at ein får meir ut av oppholdet av å bu her, då det er her dei fleste studentane er, og her det sosiale skjer. Eg tok buss nr. 171 til Malmö, ein tur som tok ca 30 min. Busskortet kostar 580 kr i mnd, men då kan ein reise i store delar av Skåne, og det gjeld for buss og tog. Toget til Malmö tek ca 15 min, så dersom ein bur i nærleiken til stajonen er nok dette det enklaste! Til Helsingborg trur eg det er ca. 30 min med tog.
Eg fekk tilbod om å ta over rommet til ein norsk utvekslingsstudent som budde der terminen før meg, så eg budde privat. Eg søkte også på studentbolig, og fekk tilbud om rom der. Eg har inntrykk av at dei fleste utvekslingsstudentane får tilbod om studentbolig så eg vil anbefale å søke på det.

Sosialt miljø

I Lund er det mykje sosialt som skjer, og dei har mange tradisjonar for ulike aktivitetar. Det er ulike "nasjonar" som ein kan vere med i, og alle arrangerer ulike ting. Det er også veldig populært å arbeide på ein slik nasjon ein kveld.
I klassen min i Malmö var dei veldig inkluderande, og eg har fått mange gode venner! Det er også buddy-groups som medisinske fakultet arrangerer, og dei to fyrste vekene er det fadderveker med dei internasjonale studentane. Det er også erasmus-opplegg. Med andre ord nok å vere med på!

Vår 2016 - Medisinstudiet

Vår 2016 - Medisinstudiet

15.01.2016 - 15.06.2016

Førebuingar/praktiske tips

Hallo, hypotetiske framtidige utvekslingsstudent.

Dersom du tenkjer deg til Sverige og Lund, er det (ikkje heilt uforståeleg) ikkje så mykje du treng tenkje på før du fartar av stad. Det meste av felles info for utvekslingsstudentar kjem på e-post, og det vert også sete opp eit informasjonsmøte i god tid innan utvekslingsstart. Ein treng jo ikkje visa eller slike ting for å opphalde seg i Sverige, så det er omtrent berre å leggje av garde Dersom du, slik som eg, har studentforsikring gjennom Legeforeningen, kan det vere lurt å kontakte Storebrand og opplyse om at du forsvinn over grensa i eit halvt år, slik at forsikringa di kan gjelde også der.

Undervisningsformer

Dersom du søkjer deg til Lund, kan du hamne på eitt av tre sjukehus/fakultet: i Lund, Malmö eller Helsingborg. Undervisningsopplegga- og formene varierar noko frå stad til stad, men dei to eksamenane, ein munnleg/praktisk og ein skriftleg er dei same. Eg vart plassert i Lund, og kan difor berre uttale meg om undervisningsformene her.

Undervisninga veksla i all hovudsak mellom tre former: vanlege førelesingar, case-undervisning og avdelingsarbeid/-praksis. Det er også små kurs i ulike praktiske ferdigheiter, som LP-øvingar, øving i å handsame nakkekrage, kurs i bruk av ulikt utstyr, særleg innan ønh og auge osb. Case-undervisninga er særleg god i infeksjon og revmatologi, men gir òg generelt svært gode forutsetningar for å forstå og lære teoretisk og praktisk stoff.

I tillegg har ein i Lund også det som heiter kandidatmottagningar (ein vert kalla "kandidat" i staden for "student" når ein tek til på 7. semester). Kandidatmottagningar har ein i ögon, önh og nevrologi. Dette går ut på at ein sjølv får ein pasient på poliklinikk (i Sverige kalla "mottagning") som ein skal ta opp anamnese på, undersøkje og føreslå behandling for. I önh har ein fire slike, i ögon og nevrologi to. Det finst også ein eller to lækjarar der som ein kan spørje, og som passar på at ein har kome fram til rett resultat, og som sjølvsagt hjelper til med alt det praktiske som t.d. henvisning ("remittering"). All denne praktiske undervisninga har eg inntrykk av at ikkje føregår i like stor grad i Bergen, og det kan difor vere svært lærerikt å verte kasta ut i ordentleg lækjararbeid fyrst som sist.

Vurdering av emnetilbodet

I Lund (og Malmö+Helsingborg) består termin 7 av fylgjande emne:

ØNH
Auge
Nevrologi
Dermatologi
Revmatologi
Infeksjon

Dette tyder at ein får det same emnetilbodet som i Bergen, men revmatologi og infeksjon ekstra. Revmatologi får ein godkjend som del av graden i Bergen, og ein treng slik ikkje ta revma på termin 8. Infeksjon vert derimot rekna som ein del av indremedisin-blokka i Bergen, og ein får ikkje denne rekna som del av graden. Infeksjonsundervisninga i Lund er likevel heilt utruleg god, og alt det ein lærer om antibiotika kjem til nytte i farmakologi på termin 8, så det er på ingen måte bortkasta.

Fagleg utbyte og språk

Eg trur det faglege utbytet ein får av å studere i Lund er minst (MINST!) like godt som i Bergen, særleg grunna all den gode praktiske undervisninga ein får. Eg trur ikkje er har lært så mykje, og så effektivt, nokon annan termin ved UiB.

Språket i Sverige er svensk, og ikkje nok med det, i Lund er det skånsk. Særleg pasientar, som gjerne er litt opp i åra, snakkar tydeleg og breid skånsk, og då kan det ha hjelpt å sjå på Emil i Lønneberget då ein vekste opp. Eg forsøkte å snakke langsam og tydeleg norsk den fyrste veka på sjukehuset, men både studentar og pasientar såg så uforståeleg på meg, at eg ganske raskt la om til svorsk. Svorsken vart etter kvart meir og meir svensk, og etter eit heilt semester i Lund kjem svensken din til å vere hufsat bra, som dei seier. Ein treng ikkje ta nokon språktest korkje før eller etter opphaldet når undervisningsspråket er svensk, så det er jo ein ting mindre ein treng å uroe seg for.

Universitetsområdet og byen

Lund har Nordens største universitet, og heile byen er prega av dette. Det er universitetsbygningar over alt! På kvart eit hjørne kan ein finne eit universitetsbibliotek eller ein lesesal, og desse held også høg standard. På termin 7, som er ein svært klinisk termin, held ein seg gjerne mest på sjukehuset, der også all undervisninga føregår, og her finn ein også lesesalar og alt slikt. Sjølve byen Lund er ikkje veldig stor, men han er svært vakker og alle sykjkar over alt, så det fyrste du må gjere når du kjem til Lund er å skaffe deg ein sykkel! Elles går det bussar over alt, heile tida, men eg tok bussen maks fem gongar på fem månader, så sykkelen er uvurderleg. I forhold til Bergen er dessutan heile Lund for nedoverbakke å rekne.

Bustad

Eg søkte bustad hos LU Accommodation, som leiger ut svært mange studentbustader i heile Lund. Dette er alt frå eige rom i korridor der ein deler stove og kjøkken, til sitt heile eige rom med kjøkken og bad. Eg budde på Pålsjöäng, som var ein hybel for internasjonale studentar der ein hadde alt sjølv. Dette fungerte svært godt, og låg dessutan berre 5 minutt med sykkel frå sjukehuset. Dersom ein ynskjer å bu i korridor, og dele kjøkken og opphaldsrom med andre internasjonale studentar, kan eg tilrå Sparta og Delphi, som er svært sosiale studenthus nært sjukehuset.

Sosialt miljø

Det sosiale miljøet i Lund er verkeleg storarta! Det viktigaste er alle nasjonane, som er studenthus- og foreiningar som driv kafear, pubar, klubbar, temakveldar og sittningar (slå opp!). Ein melder seg inn i ein av nasjonane (det spelar eigentleg inga rolle kva for ein nasjon ein melder seg inn i) som er noko forskjellige, men for det aller meste går det ut på det same - fest og moro, og har ein meldt seg inn i ein, har ein tilgang på arrangementa til alle dei andre òg. Det er også mogleg å arbeide som frivillig på ein nasjon, noko som er veldig sosialt, og ein får dessutan gratis mat. Nasjonane har medlemar som er både svenske og internasjonale, og maten og drikka dei serverer er svært rimeleg!

Når ein fyrst kjem til Lund er det to veker med Mentor Week, som tilsvarar fadderveke i Noreg før ein tek til å studere. Dette kan verkeleg anbefalast. Her fann eg dei som kom til å verte dei beste venene mine i Lund, og dei kom frå heile verda, Australia, Nederland, Tyskland, Canada, Island, Indonesia, Polen, England og you name it. Lund er ein svært internasjonal studentby, og ein møter ufatteleg mange ulike menneske som studerar heilt ulike ting. Ei storarta moglegheit til å møte folk utanføre den store haukelandsbobla.

Eg kan ikkje anna enn å tilrå Lund på det sterkaste, og eg er sikker på du kjem til å stortrivast der!

Høst 2015 - Medisinstudiet

Høst 2015 - Medisinstudiet

18.08.2015 - 17.01.2016

Førebuingar/praktiske tips

Man søker om hvor man vil være i praksis, for studentene er allerede fordelt på Lund, Malmö og Helsingborg. Ryktene sier at alle skal ha bra undervisning og praksis. I Lund er det et stort studentmiljø, så jeg valgte å bo der selv om jeg fikk vite at jeg fikk praksisplass i Malmö. Undervisningen foregår for det meste i byen man blir fordelt til. Det tar ca 15 min med toget fra Lund til Malmö, eller 30 minutter fra Lund til sykhusområdet i Malmö, så pendlingen går veldig greit. Til Helsingborg tar det 30-40 minutter, men fordelen skal visst være at det er færre studenter.

Transport:
Sykkel er et "må-ha" i Lund! man kommer seg rundt til alle deler av byen på kort tid. Det letteste er å melde seg inn i facebook-gruppa "Sell/Buy stuff in Lund, Sweden", eller være raskt ute med å gå innom sykkelbutikkene i byen, feks Lundaböcker.
For å reise kollektivt rundt i Skåne, må man skaffe seg et Jojo-kort på Skånetrafikens butikker (ligger på jernbanestasjonen i Lund og Malmö). Da kan man få studentrabbat på månedskort på utvalgte strekninger eller påfyllingskort.

Undervisningsformer

Semesteret startet med en uke forelesninger før vi fikk komme rett ut i praksis. Praksisperiodene ble delt inn i fem uker gynekologi-obstetrikk og fem uker pediatri (og fem uker psykiatri for de svenske klassekameratene). I løpet av praksisukene kom vi innom de fleste avdelingene, poliklinikker og akuttmottak, med gode veiledere. I tillegg hadde vi forelesninger hver fredag, PBL/caseundervisning hver uke og gruppeundervisning. I både gynekologi og pediatri fikk vi ta ansvar for en pasient som skulle på poliklinikk eller innlegges.

Du får mye igjen for å være aktiv og selv sørge for å møte opp til all praksis og gjøre flest mulig undersøkelser og anamneser selv. Min erfaring var at legene i mottak var ivrige etter å forklare og la deg gjøre ting, og jordmødrene på fødeavdelingen lar deg også være med på mye om du spør.

Vurdering av emnetilbodet

Termin 9 i Lund tilsvarer fagene "MEDFØD - gynekologi og obstetrikk" og "MED2PED - pediatri" på semester 10 i Bergen (semester 9 i den nye studieplanen). De svenske studentene har også psykiatri, BUP og rusmedisin dette semesteret, noe jeg ikke trengte å ta siden jeg har hatt eksamen i dette i Bergen. Om du har lyst og de har mulighet til å tilby praksisplass i psykiatri (det hadde de ikke i mitt tilfelle), kan du spørre om det.

Fagleg utbyte og språk

Faglig utbytte: Jeg er svært fornøyd med det faglige i mitt utvekslingssemester. Utplassering i praksis på sykehuset i Malmö var som regel lærerikt og inspirerte til å lese, spesielt kombinert med caseundervisningen der vi diskuterte i mindre grupper. For meg passet det godt å komme fort ut i praksis, samtidig som vi hadde forelesninger underveis. På akuttmottaket i pediatri fikk jeg ta imot så mange pasienter jeg ville, det var der jeg fikk mye øvelse i undersøkelsesteknikk og diskuterte utredning og behandling med legene. Kandidatmottagning innebærer at vi skal ta imot pasient (barn) og pårørende, snakke med og undersøke selv og så diskutere med to medstudenter og pediater om videre håndtering og hva man skal si til pasient og pårørende. Veldig lærerikt! I gynekologi fikk vi skrive inn en egen pasient, være med på avdelingsarbeid og følge vakt i akuttmottak, der vi fikk øve mye på gynekologisk undersøkelse. På fødeavdelingen fulgte vi en jordmor i deres arbeid på hele fire vakter (en hel uke), og som regel deltok vi i en fødsel per vakt, i tillegg til å følge med på andre undersøkelser o.l.
Jeg er svært fornøyd med undervisning og praksis i Lund!

Språk: Alle utvekslingsstudenter får tilbud om svensk språkkurs, til og med svenskkurs for viderekomne. jeg valgte å takke nei til dette, og opplevde at jeg fort kom inn i det svenske språket, både i forelesning, med klassekamerater og i kommunikasjon med pasienter. Det var som regel greit å si at jeg var norsk til pasienter og leger, ingen reagerte med annet en smil og åpenhet.

Universitetsområdet og byen

Lund er en vakker liten by som preges av det store studentmiljøet. Lunds universitet er Sveriges nest eldste, fra 1666, og i universitetsområdet finner man mange gamle, stemningsfulle universitetsbygninger. Sentrum av byen er lite, med brosteinsgater og mange koselige kaféer. Det er korte avstander mellom alt i byen og man blir fort kjent. Byen har mange grønne lunger, feks Botaniska trädgården og Stadsparken, der mange studenter samles når det er fint vær.

Lund ligger nære den større byen Malmö, i tillegg til 50 minutter fra storbyen København med tog. Det er også veldig kort til kysten, der man finner badestrender (feks i Lomma), "kallsjöbad" med bastu (feks i Bjärred) og flotte natur-kyst-omårder ( feks Skanör og Falsterbo) - verdt turen! Det er lett både å ta bussen og å sykle (10 km) til kysten. I Skåne ligger også flere naturreservater man kan ta turen til, feks Skryllegården og Söderåsen nationalpark.

Bustad

Man kan søke om bosted gjennom LU accommodation og AF Bostäder, www.afbostader.se, og det er lurt å søke til begge disse. Evt kan man se etter rom og leiligheter til leie på blocket.se. Jeg var så heldig at koordinatoren ved det medisinske fakultetet i Lund sendte ut mail der privatpersoner leide ut rom i byen, og fikk meg et fint, sentralt rom på den måten.

Sosialt miljø

Som student i Lund faller du rett inn i et sosialt studentmiljø. Meld deg inn i StudentLund på nettet, og deretter velger du en såkalt 'nation' du melder inn i. Nationer er studentdrevne steder oppkalt etter steder og län i Sverige, med studentboliger, matservering, arrangementer, puber og klubber. Her kan man være frivillig og bli kjent med mange, eller gå ut med venner om kveldene. Som medlem av StudentLund kommer du inn på alle nationenes arrangementer og får i tillegg et studentkort som beviser din studentstatus med rabatter osv.

Erasmusstudenter blir delt inn i faddergrupper som møtes de to første ukene før semesteret starter. Her treffer man mange folk fra hele verden som studerer forskjellige ting, og det kan være en fin sosial inngangsport. I tillegg får man tilbud om å bli med i en faddergruppe ved det medisinske fakultetet, som arrangerer sosiale kvelder og utflukter gjennom hele semesteret.

I begynnelsen av hvert semester finns en messe de rmange organisasjoner møter opp og forteller om seg selv. Det finnes alle mulige aktiviteter i Lund; fra dans til yoga, treningssentre, kor og miljøgrupper!

Høst 2015 - Medisinstudiet

Høst 2015 - Medisinstudiet

15.08.2015 - 15.01.2016

Førebuingar/praktiske tips

Det er lurt å melde seg inn i studentlund ganske kjapt, slik at ein får moglegheit til å gå på nationene. Nationene er studentdrivne studenthus, som har ulike tilbod som kafé med lunsj, restaurantar og utestad om kvelden. Er som regel her ein går dersom ein skal ut på byen i helgene. Ved å melde seg inn i studentlund får ein også studentkort som ein kan bruke til å få rabattar. Dette får ein i posten etter kvart, men ein kan også laste det ned som ein app på mobilen.

Det er også lurt å gå på skånetrafikken som ligger på tog stasjonen å skaffe seg eit student-busskort slik at ein slepper å kjøpe vanleg billett, om ein blir plassert ein annan stad enn Lund. Det er betydeleg billigare å ha månadskort, enn å kjøpe enkelt-bilettar. Det er også veldig lurt å skaffe seg ein sykkel, slik at ein kan komme seg rundt.

Undervisningsformer

Undervisninga var litt annleis enn i Bergen. Ein var i mykje mindre grupper, og fekk eit mykje meir personleg forhold til underviserane. Det var berre eit par gonger i veka ein hadde førelesningar i storklasse med heile kullet. Elles føregjekk undervisninga i små grupper, der det var forventa at ein skulle vere aktiv.

Vurdering av emnetilbodet

Eg tok sjuande semester ved Lunds universitet, og eg vart plasser i Malmø. Ein kunne anten bli plassert i Lund, Malmø eller Helsingborg. Dette fekk me ikkje vite før rett før studiestart, så det var uansett greitt å bu i Lund sidan dette liggjar midt i mellom desse studiestadane og det er her det meste av studentlivet er. Det er også ganske god forbindelse med tog og buss, så det var ikkje noko problem å pendle.

Hausten blei delt i to, der ein den eine delen hadde Infeksjon, Hud og Reumatologi. Den andre delen bestod av Nevrologi, Øyre-Nase-Hals og Auge.

Infeksjon: Bestod av kurs i infeksjonsmedisin der ein gjennomgår ein rekke case samt kollokvier. Var utroleg bra opplegg, og var det eg var mest nøgd med i løpet av opphaldet mitt. Var spesielt bra at ein hadde mikrobiologi så frisk i minnet, og ein fekk ganske mykje klinisk anvendelse av dette. I tillegg til kurset, var det to vekers utplassering på infeksjonsavdeling. Dette var litt annleis enn i Noreg, ettersom ein var på avdelinga heile dagen, og at ein var forventa å vere ein del av drifta på avdelinga. Kvar dag fekk me oppgåver me måtte gjere slik som innskrivingar, epikriser og bestille prøver.

Hud: Var eit litt rotete opplegg. Fekk litt undervisning her og der og var litt vanskeleg å få oversikta. Følte også me ikkje fekk sett så mange hud pasientar. Var viktig å lese litt før student-mottakinga(poliklinikk), for ein blei veldig kasta ut i det og måtte ha eigne pasientar utan noko særskild opplæring.

Reumatologi: Var ei veldig roleg og grei plassering. Følte me fekk sett utroleg mykje pasientar, ettersom me var på mottakinga(poliklinikken) kvar dag i to veker. Me byrja kl. 9 kvar dag, så blei me med ein lege og tok i mot pasientar. Fekk også prøve å ha konsultasjon sjølv, og fekk undersøke ganske mykje ledd. Var også med på innsprøyting av kortison i ledd, og hadde ein del kollokvier med case. Opphaldet vart avslutta med ei munnleg høring, der den ansvarlege legen høyrte oss i ulike case og behandlingar.

Nevrologi: Var veldig bra opplegg i Nevrologi, men var viktig å lese mykje frå starten ettersom det var mykje pensum. Hadde mottakingar her også, der ein fekk ta heile anamnesen og undersøkinga sjølv. Var viktig å lære seg fullt nevrostatus før ein kom på mottakinga. Me var også på avdelinga, der me fekk undersøke pasientar i seng og ta anamnese. Deretter diskuterte me det me hadde sett. Me var også ein dag på nevrofysiologen, ein dag på minnesklinikken der dei utreiar ulike typar demens og to dagar på nevro-kirurgen.

Øyre-Nase-Hals
Det var også ei utroleg bra plassering! Veldig mye fokus på praktiske ferdigheter, og me fekk øve mykje på å bruke øre mikroskop, undersøke svelg, fiberskop mm før me kom på mottakingane. Me fekk mottakingar for kvart tema, og det kjentes som me fekk sett dei fleste vanlege problemstillingane innafor fagområdet. Var også på akuttmottaket for ØNH to gonger, som var utroleg spennande og ein fekk gjere veldig mykje.

Auge

Auge bestod av kolokvier kvar veke der ein gjennomgjekk ulike tema. Me hadde også ein del case me skulle ha gått igjennom på førehand, som me gjekk igjennom i desse kolokviene. Her var også mottakingar ein del av undervisninga, og der var det dei pasientane som kom inn den dagen, ein fekk undersøke med spaltelampe og synsundersøkelse.

Fagleg utbyte og språk

Det faglige utbyttet var veldig bra, med bra opplegg i dei aller fleste faga. Det kunne vere veldig intensivt til tider, og ein hadde litt lengre dagar enn i Noreg i visse plasseringar(ofte frå kl. 8-17) Men det var til gjengjeld utroleg lærerikt!

Språket var veldig greitt å tilpasse seg. Trudde det skulle bli litt vanskelegare, men etter eit par veker gjekk alt av seg sjølv. Var sjølvsagt ein del fagutrykk som var annleis, men ein kunne som regel forstå kva det betydde. Og det var ingen problem å spørje om det var noko som var uklart.

Universitetsområdet og byen

Lund var ein utroleg koselig by, med masse som skjedde kvar dag. Om ein likar å gå på kafé var det veldig mange koselige stader ein kunne gå å drikke kaffi og ”fika” som ein seier på svensk. Var ikkje så mykje på universitetsområdet i Lund, sidan eg var plassert på sjukehuset i Malmø.

Bustad

Det virka i utgangspunktet vanskeleg å finne seg bustad, ettersom det var så mange andre som leita samstundes. Men me som skulle til Lund på utveksling mail frå utvekslingskoordinatoren i Lund med kontaktinformasjon til mange som ønska å leige ut til utvekslingsstudentar. Eg sendte mail til tre stykker, og fekk tilbod om alle desse leilegheitene. Slik kunne eg velje det som passa best. Eg fekk også tilbod om studentbolig som eg takka nei til.

Sosialt miljø

Det var mykje opplegg for erasmus-studentar i starten, så det var lett å bli kjend med internasjonale folk ettersom alle var så opne for å finne på ting. Eg fekk mange venner som også var på erasmusutveksling, og me var ein gjeng som trefftes gjennom heile hausten og fann på masse saman. Var også mykje saman med nokon frå gruppa mi på studiet. Sidan me var så små grupper i klinikken, var det veldig lett å bli kjend.

2015

Vår 2015 - Medisinstudiet

Vår 2015 - Medisinstudiet

12.01.2015 - 07.06.2015

Førebuingar/praktiske tips

Det er lurt å skaffe seg sykkel så fort som mulig. Da kommer man seg lett rundt i Lund, som er en ganske liten by. Det finnes en Facebook-gruppe "Sell/Buy stuff in Lund, Sweden". Her legges alltid brukte sykler ut for salg. Ellers er det en butikk, Lundaböcker, som selger brukte sykler rett bak domkirken.

Termin 7 ved Lunds Universitet er delt mellom byene Lund, Malmö og Helsingborg. Man søker på hvilken by man vil være i og blir plassert i en av disse. Jeg ble plassert i Helsingborg. Her er klassen mindre enn i Lund og Malmö. Vi var 25 stk. i min klasse. Helsingborg er til gjengjeld lenger bort og det tar minst 30 min. med tog. Dette var tøft de tidlige morgenene i Januar, men jeg var så fornøyd med undervisningen i Helsingborg at jeg ikke valgt noe annet om jeg så fikk sjansen. Jeg bodde hele tiden i Lund og angrer heller ikke på dette mtp. det sosiale miljøet i Lund.

Undervisningsformer

Undervisningen er mye mer problembasert enn i Bergen. Klassen i Helsingborg var relativt liten og i tillegg var vi delt opp i mindre grupper. Dette gjorde undervisningen mer interaktiv mellom lærer og student.

Klassen deles i to der en halvdelen begynner med nevrologi og teoridelen infeksjon, men andre halvdelen begynner med ØNH, infeksjon, øye, dermatologi og revmatologi. Det var mest forelesninger ved teori-delen av infeksjon. Her forventes det at man er tar aktivt del i forelesningen, noe som ga godt utbytte. Ellers er det ved alle de andre bolkene utplasseringer på de respektive avdelingene og mottakene. Man tar del i arbeidet på de ulike avdelingene, har egne pasienter man skal følge og det settes opp scenarioer der man får trene på ulike situasjoner.

Mandag og fredag var det forelesninger etter lunsj. Undervisningen utenom dette var lagt opp ut ifra hvilken gruppe man var i og hvor man var plassert.

Dagene ved Helsingborg var lange. Skoledagen begynte ofte klokken 8 og varte til klokken 16-17. Det var lagt opp til en tett undervisningsplan, men det var også utrolig lærerikt!

Vurdering av emnetilbodet

Emnetilbudet ved Termin 7 i Lund passet veldig bra med "ØNH, Øye, Nevrologi og Dermatologi"-semesteret i Bergen. I Lund inkluderer også dette semesteret Infeksjon og Revmatologi. Revmatologi får jeg godkjent som eget fag og slipper å ta dette i Bergen. Infeksjon får man ikke tilgode, men til gjengjeld blir man flink i antibiotikavalg, resistens og behandling.

Fagleg utbyte og språk

Jeg synes selv jeg har fått et godt faglig utbytte av mitt opphold ved Lunds Universitet og Helsingborg Lasarett. Som nevnt over var det lange dager og man får mye praktisk å gjøre. Kombinasjonen av praktiske oppgaver og forelesninger synes jeg var bra. Det legges opp til at man skal lære masse ved ta del i arbeidet ved avdelingen. Det gjør man! En av grunnene til dette er den utrolig gode oppfølgingen fra legene og veilederne som har ansvar for studentene. De legene som har studenter er pedagogiske og ønsker faktisk å ha studenter. Man får tilbakemelding på anamneser og journalopptak. Man får trent på å legge frem pasienter for kollegaer. Man leger tar seg tid til å forklare litt ekstra om en pasient eller en sykdom. Legene forstår at dette er en undervisningssituasjon og at vi som studenter har masse å lære. De andre som jobber på avdelingene synes også det er stas når det er studenter der. Dette var en fin opplevelse!

Språk:
Man får tilbud om å ta et svensk språkkurs, susa, når semesteret starter. Ved det medisinske fakultetet fikk vi også tilbud å ta et svenskkurs for viderekommere. Disse valgte jeg å ikke melde meg på. Før jeg dro til Sverige anså jeg meg selv å ha svensk-kunnskaper som en gjennomsnittlig nordmann. Selv uten språkkurs gikk det veldig fint med språket og forståelse! I løpet av semesteret ble det lettere og lettere å lese svensk og mitt svenske ordforråd ble også bedre.

Universitetsområdet og byen

Lund er en herlig liten by! Det er masse mursteinshus, en stor katedral og koselige gater. Universitetet er en sentral del av byen. Dette merkes mtp. alle studentene i byen, men også at det er kort vei fra selve sentrum til hoved universitetsområdet som ligger litt nord for sentrum. Ettersom jeg hadde undervisning i Helsingborg var jeg ikke så mye i Universitetsområdet i Lund. Vi hadde noen forelesninger i Lund og disse var ved sykehuset (som også ligger i universitetsområdet). Lund er ikke stort, også det merkes lett! Det tar kort tid før man er orientert.

Lund ligger bare en liten togtur fra Malmö og rett under en time fra København. Det er altså lett å komme seg til større byer også!

Bustad

Som internasjonal student kan man søke bolig gjennom LU accommodation. Jeg tror det er disse som deler ut boliger først. Selv fikk jeg bolig her, men ettersom innflyttingsdato var en måned etter semesterstart takket jeg nei til denne.

AF Bostäder har også boliger man kan søke på. Dette er generelt de samme boligene som LU accommodation har. Ved AF Bostäder må man registrere seg som bruker og så vente på å søke etter en gitt dato da boligene legges ut. Så får man tildelt bolig ut ifra hvilket nummer man får i køen på den boligen. Det var gjennom AFB jeg endte opp med å få bolig. www.afbostader.se

Ellers kan det være verdt å se på blocket.se, Sveriges svar på finn.no.

Det er et veldig internasjonalt miljø på Spoletorp, mye festing på Parantesen og rolig ved Ulrikedal. Men så er det mange flere studentboliger enn disse! Man kan få alt fra korridorsrom til egen hybelleilighet.

Det kan være litt stressende når semesteret nærmer seg og man ikke har fått tak i sted å bo, men jeg tror det ordner seg for alle. Det kan være lurt å søke både gjennom LU accomodation og AFB, men også være på utkikk på det private markedet gjennom Blocket.se.

Sosialt miljø

Det er lurt å melde seg inn i StudentLund relativt kjapt. Dette får man lett fikset på nettet. Deretter kan man melde seg inn i en av nationene. Nationene har navn etter ulike steder i Sverige. Hver nation har noe som kjennetegner de. I introduksjonsuken var det et torg der alle nationene hadde en stand og man finner en nation man vil være med i. Etter å ha meldt seg inn i en nation får man tilsendt studentkortet sitt (noe som er greit å ha).

Som medlem av StudentLund kan man ta del i alle nationenes arrangementer, ikke bare hos sin egen nation. Nationene har ulike arrangementer og hver nation pleier å ha et eget fadderprogram som man kan ta del i. De fleste nationene har også bruncher i helgene og lunsjer i ukedagene til en billig penge. Og maten er god! Det er også mulig å jobbe på ulike fester, bruncher, lunsjer og annet hos nationene. Dette kan være en fin måte å ta del i studentlivet, samtidig som man blir kjent med nye folk.

Det arrangeres også en fadderuke for alle utvekslingsstudenter. Denne er felles for hele universitetet og man er ikke kun med medisinstudenter. Noen faddergrupper holder det gående gjennom hele semesteret og treffes innimellom, andre sees kun i begynnelsen. Men deltagelse er jo selvfølgelig frivillig!

Det er også en egen faddergruppe ved det medisinske fakultetet. Denne fikk man kontakt med ved informasjonsmøte ved fakultetet. Gruppen arrangerte ulike arrangementer i løpet av semesteret.

Oppsummert vil jeg si at det er lurt å melde seg inn i StudentLund og en nation. Gå på torget med alle organisasjonene den første uken. Det er utrolig mange muligheter!

Haust 2014 - Medisinstudiet

Haust 2014 - Medisinstudiet

01.09.2014 - 31.01.2015

Førebuingar/praktiske tips

Jeg valgte å reise ut på utveksling høsten 2014. Valget falt tilslutt på Lunds Universitet(LU), rangert som det beste og største universitetet i Norden. Allerede i januar/februar søkte jeg fakultet om å kunne dra på utveksling. Utover våren fikk jeg beskjed om at jeg hadde blitt nominert til å søke Lunds Universitet. Søknaden ble så sendt inn etter en del papirarbeid i april, og allerede etter noen uker fikk jeg bekreftet opptak. Oppholdet i Lund allerede var forhåndsgodkjent fra fakultetet sin side, så ytterligere dokumentasjon er ikke nødvendig. Tidligere har det vært slik at man kun kunne reise på ERASMUS-utveksling én gang, men reglene ble nå nylig endret slik at man reise ut flere ganger.

Oppholdet mitt i Lund startet ultimo august med velkomstuker for de internasjonale studentene. Her fikk man muligheten til å være med på en rekke arrangementer(utflukter, fester, byvandring o.l.) for å bli kjent med byen og studentlivet, og ikke minst møte mennesker fra hele verden.

Undervisningsformer

Undervisningen gikk stort sett fra mandag til fredag mellom 8-17. Mye av undervisningen er obligatorisk. I Lund var det stort fokus på problembasert undervisning(PBL), teambasert læring(TBL) og kliniske ferdigheter. Sammenlignet med Bergen var andelen forelesninger betydelig mye mindre, og underviserne ikke var like opptatt av smådetaljer rundt sykdommer. Det viktigste som gikk gjennom alle emnene var at man selvstendig skulle kunne diagnostisere, initialt håndlegge og behandle pasienten. Emneansvarlige var underveis hele tiden interessert i å få tilbakemeldinger fra studentene, og de var veldig fleksible med å tilpasse undervisningen slik at vi fikk best mulig utbytte av den.

Som student var det forventet at man deltok aktivt i undervisningen, hvilket også betydde at man måtte stille forberedt til enhver tid. Gruppene i klinikken var små(maks 3 personer), og det var som regel den samme legen som fulgte deg gjennom hele emnet. Man fikk på den måten tett oppfølging og kontinuerlig tilbakemelding. Dette syntes jeg var svært givende og lærerikt.

Vurdering av emnetilbodet

Ved Lunds Universitet tok jeg Klinisk medicin 2(30 ECTS) med de svenske medisinstudentene på 7. semester. Her ingår ønh-sykdommer, øyesykdommer, hud- og veneriske sykdommer, nevrologi, revmatologi og infeksjonssykdommer i semesteret. De fem førstnevnte emnene dekker tilsvarende emner på 7. semester og 8. semester i Bergen.

Studentene på 7. semester blir utplassert på tre ulike sykehus i Skåne(Lund, Malmø eller Helsingborg). Man kan komme med ønsker om hvor man vil bli utplassert, men det bruker å bli noe tilfeldig da utvekslingsstudenter som regel blir nedprioritert. Jeg ble utplassert i Malmø og hadde så å si all teori og praksis her.

Semesteret hadde oppstart i begynnelsen av september. Malmø-kullet på ca. 40-50 studenter ble delt opp i to grupper. Den ene gruppen begynte med paralell undervisning i nevrologi, ønh og øye, mens den andre gruppen begynte med infeksjon, hud og revmatologi. Halvveis i semesteret byttet gruppene så undervisningsblokker. Semesteret avsluttes i midten av januar med praktisk(OSCE)-eksamen og skriflig eksamen i alle emnene.

Fagleg utbyte og språk

Infeksjonssykdommer:
Begynte først med to uker klinisk praksis på avdeling. Her assisterte vi legene i sin daglige rutine på infeksjonsavdelingen. Tok mikrobiologiske prøver, mottak pasienter på akutten, skrev inn/ut pasienter, dikterte epikriser, skrev remisser og ikke minst komme med forslag til behandlingsopplegg for pasientene. Praksisen ble så etterfulgt av tre uker med intensiv teori hvor hovedfokuset var på behandling av bakterielle og virale infeksjoner. Her får man virkelig kjørt seg med en av Sveriges fremste antibiotikaeksperter, men sitter igjen med mye nyttig kunnskap som man vil ha bruk for som lege.

Revmatologi:
Bestod av halvannen uke med teori og praksis på avdeling. Her fikk man bl.a. være med konsultasjoner, ta opp anamnese, gjøre leddstatus på pasientene, delta på røntgenrunder og kortisoninjeksjoner. Spennende plassering.

Hud:
Bestod av tre uker teori og praksis. Her fikk man bl.a. delta i konsultasjoner, ta opp anamnese, lære seg å dermatoskopi, småkirurgiske inngrep, stansbiopsiere og diagnostisere bensår. Dessuten besøk på STI-mottakning. Noe rotete undervisningsopplegg, men man kommer i mål med å lære seg det man skal tilslutt.

Nevrologi:
Bestod av fem uker teori og praksis. Her fikk man bl.a. lære fullstendig nevrologisk undersøkelse, nevrologisk anamneseopptak, lumbalpunksjon og bedømning av bevissthetsgrad. Praksisen foregikk både på avdeling og mottak, og man hadde ofte egne konsultasjoner med pasientene. Dessuten også besøk hos nevrokirurgen, nevrofysiologen og minnesmottaket(demensutredning) ulike steder i Skåne. Bra plassering.

Øye/ØNH:
Bestod av fem uker teori og praksis som gikk paralellt med hverandre. Her fikk man bl.a. lære seg en rekke kliniske undersøkelser, selvstendig håndtering av fibroskopet, spaltlampe o.l. Spesielt mye TBL, PBL og studentmottak. Som regel egne konsultasjoner med pasienter hvor man selvstendig skulle håndlegge. Krevde derfor at man måtte være godt forberedt.

I starten var det noe forvirrende grunnet nye begreper, enheter og systemer, men det tok ikke lang tid å komme inn i det som var nytt. Det var helt uproblematisk å lese, prate og gjøre seg forstått. Gikk helt fint å bare diktere på norsk for å så få tilbake en tekst på svensk.
Det faglige utbyttet vært over all forventning. Et veldig spennende semester og jeg sitter igjen med mye god kunnskap, erfaring og kliniske ferdigheter som jeg vil ta med meg videre.

Universitetsområdet og byen

Lund er en sjarmerende liten studentby. De mangfoldige universitetsbygningene representerer store deler av Lunds areal. Byen er stadig overfylt av studenter og studentorganisasjone står for det meste av det sosiale aktiviteter i byen. Kollektivtransporten i Lund er velfungerende med gode forbindelser til bl.a. Malmø, Gøteborg og København. Det anbefales likevel å kjøpe seg en sykkel så fort man ankommer byen. Den vil man få godt bruk for.

Bustad

Som utvekslingsstudent i Lund blir man som regel prioritert når man søker bolig. Jeg søkte AF Bostäder, en organisasjon som leier ut til studenter, og fikk rom på korridor i Ulrikedal(sør i Lund). Et rolig og sentralt område som anbefales.

Lund er en svært populær studentby og det er stor press på bolig-/leiemarkedet. Viktig å skaffe seg bolig så tidlig som mulig selv om man ikke får vite hvor(Lund, Helsingborg eller Malmø) man blir plassert like før semesterstart. Bolig i Lund anbefales om man ønsker å ta del i studentlivet. Det er ikke noe problem å pendle til Helsingborg/Malmø om man eventuelt blir plassert der.

Sosialt miljø

Jeg meldte seg inn i Studentlund og Gøteborgs nasjon tidlig i oppholdet. Fikk da tilgang til å være med på alle arrangementer som studentorganisasjonene i Lund arrangerer. Gøteborgs nasjon er en av de flere nasjonene som finnes i Lund. Hver nasjon har sine typiske aktiviteter, temafester og arrangementer som man kan ta del i. Det serveres også billig lunsj og middag ved disse nasjonene.

Som internasjonal student fikk man dessuten faddergrupper som man regelmessig hadde aktiviteter med gjennom hele semesteret. I disse gruppene var det en blanding av svenske studenter og utvekslingsstudenter.

Ellers var medstudentene på kullet veldig imøtekommende og man ble raskt kjent med dem. Det var også stort sett dem man var med i fritiden.

Informasjon