Arrangement

Hva er en forfatter i akademia?

Velkommen til debattmøte fra Bergen om forfatterrollen i akademia. Du kan enten følge debatten live i Bergen, eller følge strømmingen live her inne i arrangementspostingen.

Forsker og forfatter Alexander Sandtorv, Margareth Hagen rektor på UiB og Arne Vestbø generalsekretær i Norsk faglitterær forfatter- og oversetterforening.
Ilja C. Hendel og Eivind Senneset, UiB.

9 av 10 forskningsartikler som publiseres i Norge, blir publisert på engelsk. Det gis ikke premiering og publiseringspoeng for forskere som ønsker å publisere i bokform til den norske allmennheten. Er du opptatt av forskningsformidling, har skrevet eller vurderer å skrive en lærebok, akademisk bok eller formidle din forskning i bokform?

Velkommen til en strømmet debatt om forfatterrollen i akademia. I panelet sitter Margareth Hagen, rektor ved Universitetet i Bergen, forsker og forfatter Alexander Sandtorv, og Arne Vestbø, generalsekretær i Norsk faglitterær forfatter- og oversetterforening. En fjerde debattdeltaker blir annonsert om kort tid. Debattleder er Liv Skotheim.

Det er mulig å møte opp på Godt Brød Christie Café på Museplassen for følge debatten, eller via direktestrømming i en lenke som du finner i arrangemenetet på facebook.

Arrangementet er et samarbeid mellom Universitetet i Bergen og Norsk faglitterær forfatter- og oversetterforeninge - NFFO.