Konsert

Solidaritetskonsert for Gaza

UiB inviterer til solidaritetskonsert tirsdag 19. mars i Universitetsaulaen i Bergen.

Skadde bygninger i Gaza
UiB inviterer til solidaritetskonsert for Gaza.
Hatem Moussa / AP / NTB

UiB ønsker å vise solidaritet med alle som utsettes for krigen i Gaza ved å arrangere en veldedighetskonsert.

Konserten er gratis og åpen for alle. Det vil bli mulighet for å støtte Flyktninghjelpens arbeid i Gaza.

Vippsnummeret til Flyktninghjelpens Gaza-innsamling er 2143. Pengene går til å dele ut telt, madrasser og hygieneartikler, tilby støtte på samlingssteder for mennesker på flukt, dele ut rent vann og varme måltider og til å dele ut pengestøtte. Over 90 prosent av Flyktninghjelpens inntekter går direkte til formålet.

Både eksterne artister og en rekke studenter og ansatte fra Griegakademiet vil opptre, blant annet:

• Forfatteren Frode Grytten opptrer sammen med sanger, gitarist (og forfatter) Pedro Carmona-Alvarez og sanger/felespiller/gitarist Annlaug Børsheim, samt trekkspiller/vokalist Gabriel Fliflet.
  • Flere klassiske pianosolister og kammermusikkensembler deltar fra Griegakademiet.
  • Sangstudenter fra Griegakademiet framfører utdrag av programmet "Griegs ukjente sanger".
  • Griegakademiets jazz-studenter opptrer.
  • Førsteamanuensis og Pogo Pops-gitarist Viggo Krüger setter sammen et band med kolleger og studenter fra musikkterapi.