Det medisinske fakultet
Digital befaring

Bli med inn i Alrek helseklynge

Instituttleder Guri Rørtveit ved Institutt for global helse og samfunnsmedisin ved Universitetet i Bergen tar deg med på en digital omvisning i det nye Alrek-bygget.

Instituttleder Guri Rørtveit i Alrek-bygget
Guri Rørtveit er instituttleder ved UiB, og viser her rundt i det nye bygget.
Frode Ims, UiB

I august står Alrek helseklynge i Årstdaveien klar til innflyttning. Som følge av koronasituasjonen ble det ikke aktuelt å gjennomføre befaring i det nye bygget, men her får du en digital smakebit på hvordan det blir i ulike deler av det nye bygget.

Videobefaringene er filmet med et kamera som filmer 360 grader. Du kan derfor navigere deg rundt i rommet med pekeren eller med fingeren på touchskjerm (mobil). Omviser i filmene er instituttleder ved Institutt for global helse og safmunnsmedisin, Guri Rørtveit.

NB! Hvis du ser dette på telefon, fungerer visningen best via Youtube-appen her.

Sosial sone

I denne omvisningen får du et innblikk i hvordan de sosiale sonene i Alrek helseklynge vil se ut. Dette eksempelet er fra fjerde etasje i det nye bygget.

Alrek helseklynge, sosial sone

Arbeidssone

I denne omvisningen får du et innblikk i hvordan en arbeidssone i Alrek helseklynge vil se ut. Dette eksempelet er fra fløy B i tredje etasje i det nye bygget.

Alrek helseklynge, arbeidssone

Undervisningsrom

I denne omvisningen får du et innblikk i hvordan et undervisningsrom i Alrek helseklynge vil se ut. Dette eksempelet er fra etasje null i det nye bygget.

Alrek helseklynge, undervisningsrom

Behandlingsrom

I denne omvisningen får du et innblikk i hvordan et behandlingsrom i Alrek helseklynge vil se ut. Dette eksempelet er fra et behandlingsrom til Det psykologiske fakultet sine klinikker.

Alrek helseklynge, behandlingsrom

Borgertun

I denne omvisningen får du et innblikk i hvordan Borgertunet i Alrek helseklynge vil se ut. Borgertunet skal være Bergen kommunes lokaler for innbyggerne i Alrek helseklynge.

Alrek helseklynge, Borgertun