Institutt for biovitenskap (BIO)

Digitalt undervisermøte @ BIO: Student workload

Hei og velkommen til høstens første digitale lærermøte ved BIO,

Temaet for møtet blir arbeidsmengde og omfang i emner. Vi får en innledning fra Lucas Jeno (Institutt for pedagogikk) om arbeidsbelastning for studenter (student workload) og fra Tina Dahl (UNIS) om hvordan man kan beregne belastningen avhengig av mengde og typer av aktivitet i et emne. Det blir også tid til spørsmål.

For BIO er det viktig at alle emneansvarlige og undervisere gjør denne øvelsen for emner de er involvert i. For det første er det vårt ansvar at studentene lærer det de skal og at omfanget av arbeidet deres står i forhold til antall studiepoeng de tjener. For det andre er det også viktig, gitt vår økonomiske situasjon, at underviseres samlede tidsbruk og ressursbruken inn mot et emne er i samsvar med emnets omfang.

Vi håper mange prioriterer dette møtet. Verktøyet som vil bli demonstrert vil være nyttig for alle, særlig i forhold til den kommende fristen for å melde studieplanendringer!