Forskningsrådets INFRASTRUKTUR utlysning 2025 – Workshop for UiB søkere
Forskningsrådet lyser midler til forskningsinfrastruktur med frist 12. november og UiBs søkere inviteres til workshop med fokus på impact og national importance.
Hovedinnhold
Denne workshopen har fokus på full søknad til fristen 12. november.
Målet med workshopene er at søkerne kommer i gang/ kommer videre med:
1. Impact
2. National importance and relevance to the call
Workshopen ledes av Erik Sandquist fra Forsknings- og innovasjonsavdelingen. Et team av rådgivere fra fakultet, institutt, og sentralavdelingen vil delta aktivt i workshopen.
Påmeldingsfrist
Påmelding er obligatorisk, og fristen er 13. juni. Dersom du hadde ønsket å delta, men ikke har anledning ber vi også om at dere benytter påmeldingen og indikerer interesse for et nedskalert møte med søknadsrådgiver.
Målgruppe
Søkere og rådgivere på fakultet og institutt som har meldt inn at de skal lede en søknad er velkommen.
Tentativ agenda
Plenum
- Innledning siste nytt om utlysningen
- Innledning til virkninger og effekter (impact-delen) av søknaden og national importance
- Spørsmål og svar
Gruppearbeid
- Søkerne deles inn i mindre grupper som jobber i team med søker og rådgivere for å komme i gang/ komme videre med virkninger og effekter (impact-delen) av søknaden og definere behov for avklaringer og tidsplan for søknadsarbeidet.
Plenum
- Avslutning i plenum med søkernes behov
Alle som ønsker det kan indikere at de ønsker fokus på IT avdelingen og Universitetsbiblioteket i etterkant av workshop.
Åpenhet og deling
En forutsetning er at de som deltar på workshopene er villig til å jobbe i team og bidra aktivt i diskusjonene med andre søkere og administrativt BOA-støtteapparat i plenum og i grupper.
Neste steg
a) Det planlegges oppfølgingsworkshop til høsten. Her vil fokus være på gjennomføring (implementation) delen av søknaden.
b) Muighet til å lese søknader som har fått støtte i 2023 utlysningen.
c) Evaluering og tilbakemelding på søknadsutkast. .
Mer informasjon om dette kommer før sommeren.