CISMAC

Nyhetsarkiv for CISMAC

Barsha Pathak fra India var blant dem som deltok på kurs i vitenskapelig implementering.
– Jeg føler meg beæret og glad, sier WHO-forsker Rajiv Bahl. Han er en av åtte fremragende forskere som er utnevnt til æresdoktor ved UiB for sin innflytelsesrike forskning.
Kenneth Rothman, Vera Ehrenstein og Matthew Fox gjestet CISMAC som forelesere.
Betydningen av tett og hyppig kroppskontakt mellom mor og spedbarn er livsviktig for babyer med lav fødselsvekt, viser ny CISMAC forskning publisert i The Lancet.
Slike kunne vi redusere mødre- og barnedødelighet skriver Ingvild Fossgard Sandøy og Marte Emilie Sandvik Haaland i en BT debatt.
CISMAC-forskere intervjuet i Bergens Tidende om metode for å redde tidligfødte barn
Halvering i barnedødelighet er den mest grunnleggende positive endringen vi ser innenfor global helse, mener Dagfinn Høybråten, tidligere helseminister og styreleder for vaksinealliansen Gavi.