Kvalitetsforbedring i helsetjenesten
- Studiepoeng20
- UndervisingssemesterVår, Haust
- EmnekodeHEKVAL620
- Talet på semester2
- SpråkNorsk
- Ressursar
Hovedinnhold
Studiepoeng, omfang
20 studiepoeng
Studienivå (studiesyklus)
Master
Undervisningssemester
Haust og vår
Undervisningsstad
Bergen
Mål og innhald
Målsetninga med emnet er å gi studentene kunnskaper, ferdigheiter og haldninger i tilhøve til å forbetre og sikre kvalitet på helse- og omsutstenester.
Studentane skal blant anna få innsikt i:
- Forventningar og krav til kvalitet frå pasienter og styresmakter
- Kva for teoriar og metodar for kvalitetsforbedring som er mest relevante for norsk helsevesen
- Korleis måle og vurdera kvalitet
- Korleis utvikla og innføra eit kvalitetssystem i ei avdeling eller organisasjon
- Korleis rettleia einskildpersonar, grupper og organisasjonar gjennom kvalitetsutviklingsprosessar
- Kva for krav som vert stilt til leiarar som vil utvikla god kvalitet i ein organisasjon
Læringsutbyte
Kandidaten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap
- Kandidaten har avansert kunnskap om sentrale teorier og det vitenskapelige grunnlaget for kvalitetsforbedring i helsetjenesten.
- Kandidaten har inngående kunnskap om kvalitet som begrep og forekomst og konsekvenser av kvalitetssvikt i tenestene.
- Kandidaten har inngående kunnskap om hvordan samfunnsmessige endringer, rammebetingelser, ny kunnskap og innovasjoner kan påvirke kvaliteten og muligheten for kvalitetsforbedring i helsetjenesten.
- Kandidaten har avansert kunnskap om metoder og verktøy for forbedring av kvalitet og kan anvende disse på ny områder.
- Kandidaten har inngående kunnskap om betydningen av brukermedvirkning i utviklingen av tjenestene.
Ferdigheter
- Kandidaten kan analyser og forholde seg kritisk til ulike informasjonskilder og anvende disse til å avdekke og forstå mulige konsekvenser av kvalitetssvikt i tjenestene.
- Kandidaten kan ved hjelpe av teorier, metoder og innøvde ferdigheter på selvstendig grunnlag planlegge, gjennomføre og evaluere kvalitetsforbedring.
- Kandidaten kan legge til rette for brukermedvirkning i utvikling av tjenestene.
Generell kompetanse
- Kandidaten kan ved hjelp av sine kunnskaper og ferdigheter bidra til systematisk kvalitetsforbedring i helsetjenesten.
- Kandidaten kan kommunisere og formilde analyser og konklusjoner vedrørende tjenestekvalitet til ledere, kollega og allmenheten.
- Kan analysere og forstå hvordan organisering og tilrettelegging av tjenestene påvirker brukernes opplevelse av helhetlige og koordinerte tjenester.
Krav til forkunnskapar
Studentane skal ha utdanningsnivå tilsvarande minimum bahelorgrad, i tillegg til minst to års erfaring frå helsetenesta.
Studiepoengsreduksjon
Ingen
Krav til studierett
Studiet er berekna helsepersonell med grunnutdanning av eit omfang som minimum tilsvara ein bachelor-grad, og som har minst to års relevant yrkespraksis frå norsk helseteneste. Ein søkar opptak til emnet via EVU-søknadsweb.
Arbeids- og undervisningsformer
Ved sida av forelesninger består undervisinga av egenaktivitet i form av gruppebasert læring. Det vert gjeve høve til å analysera praktiske eller teoretiske problem med utgangspunkt i eigen praksis, og studenten presenterer oppgåver for kvarandre.
Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning
Deltidsstudiet er lagt opp med 4 vekes-samlingar i Bergen. Studiet går over eit tidsrom på cirka 6 månader. Det må bereknast tid til sjølvstudium mellom samlingane.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Minimum 80% oppmøte til undervisning
Gruppeoppgåve. Oppgåva vert presentert i plenum med påfølgjande diskusjon. Denne vert vurdert til bestått/ikkje bestått. Arbeidskravet må beståast før eksamen.
Vurderingsformer
Individuell heimeeksamen over eit oppgitt tema. Intern sensor og ekstern sensor.
Karakterskala
Karakterskala A-F
Vurderingssemester
Vår
Litteraturliste
Litteraturliste blir lagt ut på Mitt UiB.
Emneevaluering
Emnet vert evaluert gjennom fortløpande tilbakemeldingar, evalueringssamling siste dag kvar samling, og elektronisk spørreundersøking i etterkant av kurset.
Programansvarleg
Programutvalg for ledelse, økonomi, kvalitet og digitalisering i helse
Administrativt ansvarleg
Institutt for global helse og samfunnsmedisin
Kontakt
UiB VidereUniversitetet i BergenPostboks 7800, 5020 BergenTlf.: 55 58 20 40e-post: videre@uib.no
Administrativt ansvarlig:
Iselin Henriksen Kvamme Tlf: 55 58 93 31
Eksamensinformasjon
Vurderingsordning: Heimeeksamen
- Oppgave utleveres
- 17.03.2023, 11:15
- Innleveringsfrist
- 03.04.2023, 12:00
- Trekkfrist
- 01.02.2023
- Eksamenssystem
- Inspera
- Digital eksamen