Forskningsmetode
- Studiepoeng5
- UndervisingssemesterHaust
- EmnekodeHELSAM303
- Talet på semester1
- SpråkNorsk
- Ressursar
Hovedinnhold
Studiepoeng, omfang
5 studiepoeng
Studienivå (studiesyklus)
Master
Undervisningssemester
Haust
Mål og innhald
Mål:
Emnet skal gi en innføring i kvalitative og kvantitative forskingsdesign- og metodar. Kunnskapen skal gi studentane eit grunnlag for å lese, vurdere og analysere forskings- og faglitteratur.
Innhald:
Emnet dekkjer kvalitative og kvantitative forskingsdesign og metodar. Innan kvalitativ forsking vil følgande forskingsdesign bli diskutert: semistrukturerte intervju, fokusgruppeintervju, observasjonsstudiar og dokumentanalyse. Kvantitativ forsking dekker observasjonsstudiar og eksperimentelle studiar og de mest vanlege studiedesign som faller inn under disse hovudgruppene (tverrsnitt, cohort, case-control, randomiserte kontrollerte (RCT) og kvasieksperimentelle design). I tillegg gis det en grunnleggande innføring i vanlege statistiske omgrep og analysemetodar. Grunnlagstenking i kvantitativ og kvalitativ forsking vert reist.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjene læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har:
- grunnleggande kunnskap om forholdet mellom forskingsspørsmål, forskingsdesign- og metodar
- grunnleggande kunnskap innan kvalitative og kvantitative forskingsdesign
- grunnleggande kunnskap om kjernespørsmål knytt til gyldigheit i kvalitative og kvantitative forskingsdesign
Ferdigheiter
Studenten kan:
- vurdere relevante forskingsdesign- og metodar i høve til aktuelle forskingsspørsmål
- gjere greie for overordna kvalitetskriterier i evaluering av kvalitativ og kvantitativ forsking
- gjere greie for vanlege deskriptive statistiske mål og prinsipp for hypotesetesting og generalisering
Generell kompetanse
Studenten kan:
- vurdere samanhengen mellom eit forskingsspørsmål og et egna forskingsdesign
- analysere vitskapelege artiklar med ulike typar forskingsdesign med omsyn til relevante kvalitetskriterier
Krav til forkunnskapar
Ingen
Tilrådde forkunnskapar
Ingen
Krav til studierett
Studierett på masterprogram helse og samfunn.
Arbeids- og undervisningsformer
Det vert brukt studentaktive arbeids- og undervisningsformer, som:
- Førelesningar med studentførebuande og studentaktiviserande element
- Gruppearbeid
- Sjølvstudium
- Fleirvalstest
Obligatorisk undervisningsaktivitet
- Oppgåveinnlevering
- Skriftleg tilbakemelding på medstudent sin oppgåve
Det forventast at alle studentar møter opp og deltar aktivt i undervisninga. Kvar student har ansvar for eigen læring og for å bidra til gruppas læringsmiljø.
Vurderingsformer
- Munnleg gruppepresentasjon
- Skriftleg oppgåveinnlevering, beståande av:
- Individuell innlevering av gruppeoppgåve
- Individuelt refleksjonsnotat
Karakterskala
Karakterskala A til F, der A er beste karakter og F er stryk.
Vurderingssemester
Haust
Litteraturliste
Litteraturlista vil vere klar innan 01.06. for haustsemesteret og 01.01. for vårsemesteret.
Emneevaluering
Emnet evaluerast etter gjeldande retningslinjer for studiekvalitet. Alle emneevalueringer blir lasta opp i studiekvalitetsdatabasen.
Programansvarleg
Programutvalet for helsefag er ansvarleg for masterprogrammet i helse og samfunn
Administrativt ansvarleg
Studieseksjonen ved Institutt for global helse og samfunnsmedisin.
Kontakt
Studierettleiar kan kontaktast her:
Eksamensinformasjon
Vurderingsordning: Oppgåve + presentasjon
- Innleveringsfrist
- 14.10.2022, 14:00
- Trekkfrist
- 01.09.2022
- Eksamenssystem
- Inspera
- Digital eksamen