Kvantitative forskningsmetodar og -tradisjonar
- Studiepoeng10
- UndervisingssemesterVår
- EmnekodeHELSAM305
- Talet på semester1
- SpråkNorsk
- Ressursar
Hovedinnhold
Studiepoeng, omfang
10 studiepoeng
Studienivå (studiesyklus)
Master
Undervisningssemester
Vår
Mål og innhald
Mål:
Studentane skal gjennom emnet få inngåande kunnskap om ulike kvantitative forskingsmetodar brukt i helsefagleg forsking. Kunnskapen skal danne grunnlag for val av forskingsdesign og metode som er egna til forskingsspørsmålet i masteroppgåva. Emnet skal bidra til utvikling av ein analytisk haldning og sjølvstende i skriftleg arbeid med tanke på kunnskap om metodologi, metode og metodebruk.
Innhald:
Emnet dekkjer forskingsmetodiske tilnærmingar i epidemiologisk-, surveybaserte- og eksperimentell forsking og statistikk, og kva for studiedesign som er egna til å svare på ulike forskingsspørsmål. Studentane skal lære om kjenneteikn, styrker og svakheiter ved dei ulike studiedesigna og kva for assosiasjonsmål som vert brukt. I tillegg skal emnet gi kunnskap om grunnleggande omgrep som validitet og reliabilitet innan vitskaplege metodar og forholdet mellom kausale og statistiske assosiasjonar.
Studentane skal vidare lære om metodar for å skildre eit datasett gjennom tabellar, grafar og oppsummerande statistikk; normalfordeling og binomisk fordeling; utval og populasjon; hypotesetesting, p-verdi og konfidensinterval og statistisk styrke og utvalsstorleik.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har:
- inngåande kunnskap om ulike kvantitative forskingsdesign og metodar, og kva for type kunnskap desse er eigna til å bringe fram
- inngåande kunnskap om ulike former for bias som begrensar studiars validitet, reliabilitet og generaliserbarheit
Ferdigheiter
Studenten kan:
- utforme, grunngi og kritisk vurdere kvantitative forskingsdesign i høve til aktuelle problemstillingar
- orientere seg om tidlegare forsking i eit problemfelt og utvikle forskbare problemstillingar med utgangspunkt i eksisterande forsking
- utføre og tolke statistiske analyser
- vise at ein forstår føresetnader for generalisering av resultat og prinsippet for ein statistisk test
Generell kompetanse
Studenten kan:
- reflektere over metodebruk og metodologiske problemstillingar i skriftleg arbeid
- sjølvstendig nytte sine kunnskapar om metodiske framgangsmåtar i planlegging og gjennomføring av kvantitative forskingsprosjekt
- vise evne til kritisk refleksjon over eiga rolle og posisjon som forskar i kunnskapsproduksjonen
Tilrådde forkunnskapar
Ingen
Studiepoengsreduksjon
HELSAM305 overlapper med:
Krav til studierett
Studentar ved Masterprogram i helse og samfunn
Arbeids- og undervisningsformer
- Førelesingar med studentførebuande og studentaktiviserande element
- Seminar
- Gruppearbeid
- Sjølvstudium
Obligatorisk undervisningsaktivitet
- Innlevering av skriftleg utkast til individuell oppgåve
- Skriftleg tilbakemelding til medstudent(er)
- Deltaking på seminar
- Munnlege presentasjonar av individuell oppgåve
Det forventast at alle studentar møter opp og deltar aktivt i undervisninga. Kvar student har ansvar for eigen læring og for å bidra til gruppas læringsmiljø.
Vurderingsformer
- Skriftleg individuell oppgåve (60%)
- Fleirvalsoppgåver i statistikk (40%)
Karakterskala
Karakterskala A til F, der A er beste karakter og F er stryk.
Vurderingssemester
Vår
Litteraturliste
Litteraturlista vil vere klar innan 01.06. for haustsemesteret og 01.01. for vårsemesteret.
Emneevaluering
Emnet evaluerast etter gjeldande retningslinjer for studiekvalitet. Alle emneevalueringer blir lasta opp i studiekvalitetsdatabasen.
Programansvarleg
Programutvalet for helsefag er ansvarleg for masterprogrammet i helse og samfunn
Administrativt ansvarleg
Studieseksjonen ved Institutt for global helse og samfunnsmedisin.
Kontakt
Studierettleiar kan kontaktast her:
Eksamensinformasjon
Vurderingsordning: Mappeevaluering
- Trekkfrist
- 01.02.2023
Eksamensdel: Semesteroppgave
- Innleveringsfrist
- 02.05.2023, 14:00
- Eksamenssystem
- Inspera
- Digital eksamen
Eksamensdel: Oppgåve - statistikk
- Innleveringsfrist
- 22.05.2023