Kvalitative metodar og forskingsplanlegging
- Studiepoeng15
- UndervisingssemesterVår
- EmnekodeHEM303
- Talet på semester1
- SpråkEngelsk
- Ressursar
Hovedinnhold
Studiepoeng, omfang
15 sp
Studienivå (studiesyklus)
Master
Fulltid/deltid
Fulltid
Undervisningssemester
Vår
Mål og innhald
Dette er eit fordjupningskurs i kvalitative metoder. Kurset innheld ei innføring i vitenskapsteori og forskningsmetoder. Videre gjev kurset brei oversikt over (i) ulike tilnærmingar til kvalitativ forsking, (ii) kvalitative datainnsamlingsmetoder, (iii) analyse av kvalitative data, (iv) etikk gjennom heile forskingsprosessen, og (v) det å skrive prosjektplan. Hovedformålet med emnet er å førebu studenten til eige masterprosjekt.
Læringsutbyte
Etter gjennomføringa av dette kurset skal studenten ha følgjande læringsutbyte definert i form av kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap:
Studenten har inngåande kunnskap om:
- Ulike forskingsparadigmer og forklaringsmodeller, og implikasjonar for val av metodologisk strategi
- Nøkkelbegrep og teoriar innan kvantitativ og kvalitativ metodologi, mixed methods
- Etiske prinsipp i forsking og bruken av desse i kvantitativ og kvalitativ forsking.
- Ulike tilnærmingar til kvalitativ forsking
- Eigenskapar og føremålstenleg bruk av ei rekkje kvalitative metodar / teknikkar
- Ulike tilnærmingar til analyse av kvalitative data
- Truverde og refleksivitet i kvalitativ forsking
- Etikk gjennom heile forskingsprosessen
- Krav til prosjektplan for masteroppgåva
Ferdigheiter:
Studenten har evne til å:
- Utarbeida ein intervjuguide og gjennomføra eit djupneintervju og bruke minst to andre kvalitative datainnsamlingsmetodar / teknikkar
- Kode og analysera kvalitative data
- Evaluera etiske prosedyrar relatert til forskingsdesign og datainnsamling
- Utforma eit forskingsprosjekt og skriva ein prosjektplan
Generell kompetanse:
Studenten kan:
- Kritisk, analytisk og sytematisk evaluera forskningslitteratur (både kvalitativ og kvantitativ)
- Kommunisera og diskutera ulike kvalitative forskingsdesign og gjera greie for respektive føremoner og bruksområde for desse
- Gjera kvalifiserte val mellom ulike kvalitative forskingsmetodar
- Samarbeida profesjonelt i grupper
Krav til forkunnskapar
For å ta emnet må forutgående emner i studieprogrammet være bestått
Studiepoengsreduksjon
.
Krav til studierett
Ope for alle studentar som er registrert i masterprogrammet i Global Development Theory and Practice, barnevern og helsefremmende arbeid og helsepsykologi. Ope for masterstudentar registrert i andre relevante programmer ved UiB.
Arbeids- og undervisningsformer
Læringsmetodane vil bestå av førelesningar, gruppearbeid og feltarbeid.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
- 80% frammøteplikt på seminarer
- Deltaking i praktiske øvingar relatert til ulike kvalitative metodar det er gitt innføring i
- Utarbeide utkast til deler av prosjektplan for masteroppgåva
- Presentasjon av eige forskingsprosjekt for stab og medstudentar
Vurderingsformer
Heimeeksamen. 5 dager
Karakterskala
A-F
Vurderingssemester
Vår
Litteraturliste
Blir gjort tilgjengelig 1 desember
Emneevaluering
Kurset vil bli evaluert i samsvar med Det psykologiske fakultet sine rutiner for deltakande evaluering og UIB sitt kvalitetssikringssystem.
Programansvarleg
Institutt for helse, miljø og likeverd (HEMIL)
Emneansvarleg
Institutt for helse, miljø og likeverd (HEMIL)
Administrativt ansvarleg
Institutt for helse, miljø og likeverd (HEMIL), Det psykologiske fakultet