Historiedidaktikk for master i historie (lektorutdanning)

Masteremne

Emnebeskrivelse

Mål og innhald

Emnet skal gi studentane ei vidareføring i fagfeltet fagdidaktikk innanfor tre hovudområde:

- Demokrati og demokratilæring

- Historie sin samfunnsmessige funksjon

- Undervisning i kontroversielle tema

Læringsutbyte

Studentane skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskapar

Studenten har kunnskap om

  • Korleis historie kan verka både frigjerande/inkluderande og undertrykkande/ekskluderande
  • Kva som kan opplevast som kontroversielle historiske tema i ulike settingar i tid og rom.
  • Korleis historie kan brukast til ulike føremål i samtida

Ferdigheiter

Studenten

  • kan analysere og kritisk drøfte og vurdere læreplanar, lærebøker og andre læremiddel for historiefaget i norsk skule
  • kan planleggje, gjennomføre og evaluere eiga undervising og vurdere elevane sitt læringsutbytte
  • kan undersøke læring i eige klasserom ved hjelp av fagkunnskap og fagdidaktisk teori og reflektere over dette skriftleg og munnleg

Generell kompetanse

Studenten

  • kan nytte fagleg og fagdidaktisk kunnskap for å utvikle eigen og andre sin undervisningspraksis
  • kan på fagdidaktisk grunnlag leggje til rette for at historiefaget blir ein arena for elevane si demokratiske danning
  • kan reflektere over eiga rolle som forvaltar av samfunnet sin historiekultur.

Fulltid/deltid

-

Studiepoeng, omfang

10

Studienivå (studiesyklus)

Master

Undervisningssemester

Vår

Undervisningsstad

Bergen
Krav til forkunnskapar
100-nivå og 200-nivå i historie; 100-nivå i fag II og gjennomført praksis i skolen i 7. semester.
Tilrådde forkunnskapar
Normal studieprogresjon på lektorprogrammet
Studiepoengsreduksjon
Ingen
Krav til studierett
Opptak til lektorutdanning med master i historie eller religionsvitskap (med historie som fag 1) ved Det humanistiske fakultet.
Arbeids- og undervisningsformer
Forelesingar og seminar.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
  • Obligatorisk frammøte på minst 80% av forelesings- og seminarundervisninga
  • Eit refleksjonsnotat knytt til erfaringar frå praksis Godkjende obligatoriske arbeidskrav er gyldig i undervisningssemesteret og dei to påfølgjande semestra.
  • Vurderingsformer
    Rettleia semesteroppgåve på om lag 2500 ord. Oppgåva må ikkje overskride 3000 ord.
    Karakterskala
    Ved sensur nyttar ein karakterskalaen A-F, der F er stryk.
    Vurderingssemester
    Vår
    Litteraturliste
    Instituttet utarbeider litteraturliste på om lag 800 sider.
    Emneevaluering
    Undervisninga blir evaluert i tråd med UiB sitt kvalitetssikringssystem.
    Hjelpemiddel til eksamen
    Ingen
    Programansvarleg
    Institutt for arkeologi, historie, kultur- og religionsvitskap, Det humanistiske fakultet
    Emneansvarleg
    Institutt for arkeologi, historie, kultur- og religionsvitskap
    Administrativt ansvarleg
    Institutt for arkeologi, historie, kultur- og religionsvitskap