Logopediske særemne
- Studiepoeng25
- UndervisingssemesterVår, Haust
- EmnekodeLOGO320
- Talet på semester1
- SpråkNorsk
- Ressursar
Hovedinnhold
Undervisningssemester
Vår (første gong våren 2014)
Mål og innhald
Emnet gir ei fordjuping i dei sentrale vanskane innan det logopediske fagfeltet. Studenten skal gjennom emnet skaffe seg det teoretiske grunnlaget og ferdigheitene som skal til for å kartlegge, behandle og gje råd til born og vaksne med ulike typar språk-, tale-, stemme- og svelgjevanskar.
Læringsutbyte
Etter fullført emne skal studenten:
Kunnskapar
- kunne gjere greie for sentrale teoriar og modellar, årsaker, kartlegging, rådgjeving og behandling av følgjande vanskar:
- Utviklingsmessige språkvanskar
- Erverva språkvanskar
- Lese- og skrivevanskar
- Stemmevanskar
- Taleflytvanskar
- Uttalevanskar
- Svelgjevanskar
- ha grunnleggjande kunnskap om:
- psykogene tilleggsvanskar knytt til tilstandane over
- komorbiditet med andre vanskar og sjukdommar
- kommunikasjonsvanskar hos personar med fleirspråkleg eller fleirkulturell bakgrunn
- språkutvikling hos born med høyrselstap og cochlea-implantat
Ferdigheiter
- kunne transkribere avvikande tale
- kunne kartleggje utviklingsmessige og erverva språkvanskar, lese- og skrivevanskar, stemmevanskar, taleflytvanskar, uttalevanskar og svelgjevanskar med etablerte metodar, og tolke resultata av denne kartlegginga
- kunne gjennomføre passande behandling av desse vanskane og setje i verk andre naudsynte tiltak
- utforme testrapportar
- grunngje og forklare testar og behandlingsopplegg for klientar, pårørande og andre fagpersonar
- kjenne til sentrale testar for kartlegging av ulike språk- og talevanskar
- meistre sentral fagterminologi
- meistre både utføring av og rettleiing i relevante praktiske øvingar til bruk i behandlinga av ulike stemmevanskar.
Generell kompetanse
- kunne vurdere ny kunnskap og nye behandlingsmetodar for språk-, tale- og svelgjevanskar for å halde ved like evidensbasert praksis
- kunne analysere relevante yrkesetiske problemstillingar
- kjenne til arbeidsfordelinga mellom logopedar og andre fagpersonar
Krav til forkunnskapar
LOGO310 Innføring i logopedi, eller tilsvarande.
Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning
Rundt 64 timar forelesingar fordelt tilnærma likt på dei følgjande seks områda1) språkvanskar hos born, 2) lese- og skrivevanskar 3) språklydvanskar, 4) stemmevanskar, 5) taleflytvanskar, og 6 ) språkvanskar hos vaksne og svelgjevanskar. I tillegg kjem seminar og gruppearbeid, inkludert gjennomføring av praktiske testprosedyrar og stemmeøvingar, i eit omfang av om lag 95 timar.
Undervisning i praktiske øvingar til bruk i behandling av ulike stemmelidingar vil skje både individuelt og i grupper. Studenten må rekne med å bruke ein del tid utanom undervisninga til å øve opp eigne ferdigheiter. Studenten må vente å lese om lag 1200-1500 sider litteratur.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Obligatorisk oppmøte på stemmeøvingar.
Deltaking på obligatoriske grupper/seminar
Fem obligatoriske innleveringar:
- presentasjon og evaluering av ein sjølvvald logopedisk intervensjonsmetode
- fonetisk transkripsjonsoppgåve (avvikande tale)
- gruppeoppgåve med munnleg presentasjon
- testprotokoll med tolking av resultat
- refleksjonsnotat frå stemmeøvingar
- deltaking på obligatoriske grupper/seminar
Alle dei obligatoriske arbeidskrava må vere godkjende før ein kan gå opp til eksamen.
Vurderingsformer
Heimeeksamen
Karakterskala
A - F
Vurderingssemester
Vår (første gong våren 2014)
Litteraturliste
Tilrådd litteratur
Emneevaluering
Studentane skal evaluere emnet i tråd med UiB sitt system for kvalitetssikring.
Eksamensinformasjon
Vurderingsordning: Heimeeksamen
- Oppgave utleveres
- 10.10.2022, 09:00
- Innleveringsfrist
- 14.10.2022, 15:00
- Trekkfrist
- 26.09.2022
- Eksamenssystem
- Inspera
- Digital eksamen