Hjem
Studentsider
Masteremne

Fordjuping i logopedi

  • Studiepoeng10
  • UndervisingssemesterVår
  • EmnekodeLOGO321
  • Talet på semester1
  • SpråkNorsk
  • Ressursar

Hovedinnhold

Undervisningssemester

Vår

Mål og innhald

Mål og innhald

Emnet gir ei fordjuping i tre sentrale vanskeområde innan det logopediske fagfeltet: språkvanskar, lese- og skrivevanskar og språklydsvanskar. Studenten skal gjennom emnet skaffe seg det teoretiske grunnlaget og ferdigheitene som skal til for å kartlegge, behandle og gje råd til born og vaksne med desse vanskane.

Læringsutbyte

Etter fullført emne:

Kunnskapar

  • kan studenten gjere greie for sentrale teoriar, årsaker, kartlegging, rådgjeving og behandling av følgjande vanskar:
    • Utviklingsmessige språkvanskar, inkludert pragmatiske vanskar
    • Lese- og skrivevanskar
    • Språklydsvanskar
  • har studenten god kunnskap om:
    • avvikande språk- og taleutvikling hos barn
    • psykogene tilleggsvanskar, og komorbiditet med andre vanskar og sjukdommar, inkludert konsentrasjons- og merksemdsvanskar (ADHD)
    • vanskane over i en fleirspråkleg eller fleirkulturell kontekst
  • har studenten god kjennskap til vurderingskriterier for kliniske testverktøy
  • kjenner studenten til verktøy for grammatisk analyse av barnespråk

Ferdigheiter

  • kan studenten transkribere og analysere avvikande tale og språk
  • kan studenten planlegge kartlegging av utviklingsmessige språkvanskar, lese- og skrivevanskar

og språklydsvanskar med etablerte metodar

  • kan studenten tolke resultata av denne kartlegginga
  • kan studenten gjennomføre passande behandling av desse vanskane og setje i verk andre

naudsynte tiltak

  • kan studenten utforme testrapportar og kartleggingsrapportar
  • kan studenten grunngje og forklare testar og behandlingsopplegg for klientar, pårørande og

andre fagpersonar

  • kjenner studenten til sentrale testar for kartlegging av ulike språk- og talevanskar
  • meistrar studenten sentral fagterminologi

Generell kompetanse

  • kan studenten vurdere ny kunnskap og nye behandlingsmetodar for å halde ved like evidensbasert

praksis

  • kan studenten analysere relevante yrkesetiske problemstillingar
  • kjenner studenten til arbeidsfordelinga mellom logopedar og andre fagpersonar
  • kjenner studenten til lovar og retningsliner for arbeid med språk- og kommunikasjonsvanskar

hos barn.

  • syner studenten gode evner til samarbeid og kommunikasjon med medstudentar og andre

relevante aktørara

Arbeids- og undervisningsformer

  • PBL (om lag 12 timar)
  • Forelesning (om lag 40 timar)
  • Seminar (8 timar)

Studenten må rekne med å lese om lag 900 sider litteratur.

Obligatorisk undervisningsaktivitet

  • To skriftlege oppgåver:
    • Transkripsjon av avvikande tale
    • Testrapport
  • Deltaking i og godkjenning av PBL. Fråvær ut over 20 % vil føre til Ikkje bestått obligatorisk aktivitet.

Dei obligatoriske arbeidskrava må vere godkjende før ein kan gå opp til eksamen.

Vurderingsformer

I emnet nyttar ein følgjande vurderingsformer:

  • Munnleg eksamen

Karakterskala

A - F

Vurderingssemester

Vår

Emneevaluering

Emnet vert evaluert i tråd med Det psykologiske fakultet sine rutinar for deltakande evaluering og UiB sitt kvalitetssikringssystem.

Programansvarleg

Institutt for biologisk og medisinsk psykologi.

Administrativt ansvarleg

Institutt for biologisk og medisinsk psykologi.