Fordjuping i logopedi
- Studiepoeng10
- UndervisingssemesterVår
- EmnekodeLOGO321
- Talet på semester1
- SpråkNorsk
- Ressursar
Hovedinnhold
Undervisningssemester
Vår
Mål og innhald
Mål og innhald
Emnet gir ei fordjuping i tre sentrale vanskeområde innan det logopediske fagfeltet: språkvanskar, lese- og skrivevanskar og språklydsvanskar. Studenten skal gjennom emnet skaffe seg det teoretiske grunnlaget og ferdigheitene som skal til for å kartlegge, behandle og gje råd til born og vaksne med desse vanskane.
Læringsutbyte
Etter fullført emne:
Kunnskapar
- kan studenten gjere greie for sentrale teoriar, årsaker, kartlegging, rådgjeving og behandling av følgjande vanskar:
- Utviklingsmessige språkvanskar, inkludert pragmatiske vanskar
- Lese- og skrivevanskar
- Språklydsvanskar
- har studenten god kunnskap om:
- avvikande språk- og taleutvikling hos barn
- psykogene tilleggsvanskar, og komorbiditet med andre vanskar og sjukdommar, inkludert konsentrasjons- og merksemdsvanskar (ADHD)
- vanskane over i en fleirspråkleg eller fleirkulturell kontekst
- har studenten god kjennskap til vurderingskriterier for kliniske testverktøy
- kjenner studenten til verktøy for grammatisk analyse av barnespråk
Ferdigheiter
- kan studenten transkribere og analysere avvikande tale og språk
- kan studenten planlegge kartlegging av utviklingsmessige språkvanskar, lese- og skrivevanskar
og språklydsvanskar med etablerte metodar
- kan studenten tolke resultata av denne kartlegginga
- kan studenten gjennomføre passande behandling av desse vanskane og setje i verk andre
naudsynte tiltak
- kan studenten utforme testrapportar og kartleggingsrapportar
- kan studenten grunngje og forklare testar og behandlingsopplegg for klientar, pårørande og
andre fagpersonar
- kjenner studenten til sentrale testar for kartlegging av ulike språk- og talevanskar
- meistrar studenten sentral fagterminologi
Generell kompetanse
- kan studenten vurdere ny kunnskap og nye behandlingsmetodar for å halde ved like evidensbasert
praksis
- kan studenten analysere relevante yrkesetiske problemstillingar
- kjenner studenten til arbeidsfordelinga mellom logopedar og andre fagpersonar
- kjenner studenten til lovar og retningsliner for arbeid med språk- og kommunikasjonsvanskar
hos barn.
- syner studenten gode evner til samarbeid og kommunikasjon med medstudentar og andre
relevante aktørara
Arbeids- og undervisningsformer
- PBL (om lag 12 timar)
- Forelesning (om lag 40 timar)
- Seminar (8 timar)
Studenten må rekne med å lese om lag 900 sider litteratur.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
- To skriftlege oppgåver:
- Transkripsjon av avvikande tale
- Testrapport
- Deltaking i og godkjenning av PBL. Fråvær ut over 20 % vil føre til Ikkje bestått obligatorisk aktivitet.
Dei obligatoriske arbeidskrava må vere godkjende før ein kan gå opp til eksamen.
Vurderingsformer
I emnet nyttar ein følgjande vurderingsformer:
- Munnleg eksamen
Karakterskala
A - F
Vurderingssemester
Vår
Emneevaluering
Emnet vert evaluert i tråd med Det psykologiske fakultet sine rutinar for deltakande evaluering og UiB sitt kvalitetssikringssystem.
Programansvarleg
Institutt for biologisk og medisinsk psykologi.
Administrativt ansvarleg
Institutt for biologisk og medisinsk psykologi.