Media og celebritetskultur
- Studiepoeng10
- UndervisingssemesterVår
- EmnekodeMEVI310-7
- Talet på semester1
- SpråkNorsk
- Ressursar
Hovedinnhold
Studiepoeng, omfang
10 studiepoeng
Studienivå (studiesyklus)
Master
Undervisningssemester
Vår
Mål og innhald
Målet med emnet er å gje erfaring med forskingsarbeid knytt til aktuelle forskingsprosjekt. Studentane skal ta del i forskingsseminar, teoridiskusjon, metodiske øvingar og formidlingsoppgåver, og slik opparbeide seg djuptgåande innsikt i eit utvald medievitskapleg tema, samt ferdigheiter i prosjektarbeid og analyse. Emnet vert kvart semester knytt til eit konkret forskingsprosjekt ved Institutt for informasjons- og medievitskap. Siktemålet er at studentane skal tileigne seg metodiske og analytiske tilnærmingar, teoretiske kunnskapar og formidlingserfaring gjennom forskingsnær undervisning og prosjektretta aktivitet.
Celebritetar, «kjendisar», har vorte stadig viktigare for mediemarknaden og mediepublikummet, og har ein enorm kulturell, sosial og økonomisk tyding i samfunnet i dag, til dømes i form av såkalla influencers. Dette kurset vil undersøka former for representasjonar av celebritetar i ulike mediekanalar, og ge eit historisk perspektiv på utviklinga til celebritetsjournalistikken og inkludera både produksjon, tekstanalyse og forbruk (reception). Forskjellige medium vil bli analysert, til dømes dagleg presse, vekeblad, motemagasin, sportspresse, reklame, musikk, film, radio, TV, sosiale medium.
Spørsmål som er sentrale i forskingsfeltet og som vil bli stilt på kurset inkluderer: Var det celebritetar i premoderne samfunn? Korleis har utviklinga av moderne, demokratiske samfunn og media dets påverka veksten av celebritetar og tydinga deira? Kva er definisjonen på ein celebritet? Kva skil ein celebritet frå ei stjerne? Kva er celebritetsjournalistikkens centrale diskursar?
Ein obligatorisk del av kurset er å skriva ei kortare analyseoppgåve om eit mogleg studieobjekt - ein celebritet, ein grupp celebritetar, eitt celebritetsarrangement etc. - og å diskutera forskjellige måtar å analysera det valde objektet på frå eit medieperspektiv, dvs. moglege problemstillingar, teoriar og metodar. Målet med oppgåva og kurset er å læra å analysera mediala framstillingar av kjendisar og deira ideologiske, kulturelle, kjønnsmessige og andre tydingar.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskapar
Studenten
- har brei kunnskap om aktuell forsking på media og celebritetskultur
- har inngåande kunnskap om teori og metodar som er relevante for å forstå dette temaet
- har kunnskap om arbeidsmåtar og utfordringar i prosjektarbeid
Ferdigheiter
- kan ta i bruk metodiske og analytiske tilnærmingar som vert nytta i aktuell forsking
Generell kompetanse
- kan nytta bibliotek, databasar og andre informasjonskjelder for å finna relevant informasjon i samband med eit prosjekt, og for å halda seg oppdatert om relevant litteratur
- kan formidle forsking gjennom ulike presentasjonsformer
Krav til forkunnskapar
Bachelorgrad i medievitskap, medier og kommunikasjon eller tilsvarande
Studiepoengsreduksjon
Ingen
Krav til studierett
Emnet er reservert for studentar på masterprogrammet i medier og kommunikasjon. Studentar ved andre masterprogram kan ta emnet etter søknad.
Arbeids- og undervisningsformer
Undervisninga er digital og består av digitale forelesninger og forskingsseminar/workshops med litteraturdiskusjon og metodiske øvingar. Anna prosjektretta aktivitet vert fastsett av emneansvarleg. Undervisninga kan vere samla i delar av semesteret.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Deltaking på forskingsseminar/worhshops og metodiske øvingar (minst 80%).
Ei avgrensa analyseoppgåve knytt til tema for forskingsprosjektet som emnet tek utgangspunkt i. Format for oppgåva vert blir fastsett av emneansvarleg, og kan vere skriftelig og/eller munnleg.
Godkjende obligatoriske arbeidskrav er gyldige inneværande og påfølgjande semester.
Vurderingsformer
Heimeeksamen over fire dagar.
Hjelpemiddel til eksamen
Ingen
Karakterskala
A-F
Vurderingssemester
Eksamen vert tilbydd i undervisningssemesteret og påføljande semester (ordinær eksamen for studentar med gyldig godkjent obligatorisk undervisningsaktivitet).
Litteraturliste
Litteraturlista vil vere klar innan 01.06. for haustsemesteret og 01.12. for vårsemesteret.
Emneevaluering
Alle emne blir evaluert i tråd med UiBs kvalitetssystem for utdanning.
Emneansvarleg
Emneansvarleg og administrativ kontaktperson finn du i Mitt UiB.
Kontakt
Eksamensinformasjon
Vurderingsordning: Heimeeksamen
- Oppgave utleveres
- 30.05.2022, 09:00
- Innleveringsfrist
- 03.06.2022, 10:00
- Trekkfrist
- 16.05.2022
- Eksamenssystem
- Inspera
- Digital eksamen