Hovudinstrument jazz 3
Lågaregradsemne
- Studiepoeng
- 25
- Undervisningssemester
- Haust, Vår
- Emnekode
- MUV292
- Talet på semester
- 2
- Undervisningsspråk
- Norsk og/eller engelsk
- Ressursar
- Timeplan
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Mål:
Emnet har som mål å førebu studenten på eit yrkesliv som improviserande musikar ved å utvikle:
- gehørspel/improvisasjon
- stilistisk differensiert interpretasjonsevne
- teknisk og musikalsk ferdigheit
- eit breitt repertoar
- personleg uttrykk og formidlingsevne
Innhald:
Emnet er sett saman av følgjande delemne:
- eigenferdigheit
- innstuderings- og øvingsteknikk
- instrumentkjennskap/stemmefysiologi
- interpretasjons- og repertoarkunnskap
- ensemblespel
Eigenferdigheit tek m.a. opp improvisasjonskunnskap, spele-/vokalteknikkar, skalaer og etydar og primavistaspel/-song.
Innstuderings- og øvingsteknikk tek opp metodar for å oppnå effektivitet i øvinga og unngå belastingskadar.
Interpretasjons- og repertoarkunnskap tek, gjennom vurdering og utprøving, opp ulike tolkingsmåtar knytt til jazz som musikalsk uttrykk.
Ensemblespel skal gje studenten erfaring med relevante ensemble av ulik storleik.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskapar
Studenten
* viser god musikalsk stilforståing knyta til sentralt repertoar fra jazzsjangeren og har inngåande kjennskap til sitt eige instruments bruk innanfor dette repertoaret.
* har meget gode kunnskaper omkring sitt eige instruments konstruksjon og virkemåte.
* har inngåande kunnskapar omkring eigne tekniske og musikalske styrkar og svakheiter.
Ferdigheiter
Studenten
* har gode improvisatoriske ferdigheiter i forhold til sitt eige instrument og i forhold til sjangerens mest sentrale komposisjonar og formtypar.
* har komme langt i utviklingen av ein sunn og god instrumental/vokal teknikk.
* har utvikla meget gode ferdigheiter i samspelsituasjoner der ein blir utsett for ulike ensembletyper, ulikt repertoar og ulik bruk av instrumentet.
Generell kompetanse
Studenten
* viser kunstnerisk uttrykksevne og kreativitet i møte med sitt eige instrument innanfor jazzsjangeren.
* har inngående kunnskap om arbeidsteknikkar og førebuing og veit kva som er gode arbeidsstillingar i øvings- og konsertsituasjonar.
* innehar meget gode instrumentale/vokale ferdigheiter som gjer ein istand til å realisera sine musikalske intensjonar i møte med ulikt repertoar i ulike formidlingssituasjonar.
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Undervisningsstad
Krav til forkunnskapar
Tilrådde forkunnskapar
Fagleg overlapp
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning
Undervisninga vert gitt i form av individuell rettleiing, instrumentvis rettleiing (fellestimar), felles seminar/meisterklasser og ulike ensembleaktivitetar.
Hovudinstrumentlærar har eit særskild ansvar for å tilrettelegge ein individuell arbeidsplan og sjå til at krava i studieplanen vert følgt.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Delta på følgjande undervisning:
- individuell rettleiing med hovudinstrumentlærar/-ar
- fellesfora knytt til instrument og/eller instrumentgruppe
- ulike samspelsaktivitetar i ensemble av ulik storleik (jf. eigen semesterplan)
- prosjektveker (jf. eigen semesterplan)
- meisterklassar og seminar (jf. eigen semesterplan)
- minimum tre framføringar av solistisk og kollektiv karakter på interne og/eller offentlege konsertar, til saman min. 90 minutt.
Repertoarkrav:
- minst 60 minutt repertoar/15 komposisjonar av ulik karakter.
Repertoaret skal verte dokumentert i eksamenssemesteret og leverest på eige skjema innan 15. april (ev. 15. oktober), godkjent av hovudinstrumentlærar.
Studenten gjer framlegg om eit eksamensprogram, som skal godkjennast av hovudinstrumentlærar innan 15. april (ev. 15. oktober).
All undervisning er obligatorisk. Fråvær på meir enn 20% fører til tap av eksamensrett. Prosjektveker krev 100% oppmøte i tråd med praksis i yrkesfeltet. Det er ein føresetnad at alle obligatoriske arbeidskrav er gjennomført og godkjent før eksamen.
Vurderingsformer
Det vert halde eksamen etter andre semester. Eksamen omfattar ei konsertframføring med min. seks komposisjonar frå eige repertoar, til saman på 40-45 minutt.
Intern sensur med minst to sensorar. Ein av desse kan vere studenten sin hovudinstrumentlærar.
Karakterskala
Vurderingssemester
Litteraturliste
Det vert vist til relevant litteratur og lytterepertoar.
Litteraturlista vil vere klar innan 01.07. for haustsemesteret og 01.01. for vårsemesteret.