Nanoetikk
Masteremne
- Studiepoeng
- 5
- Undervisningssemester
- Haust
- Emnekode
- NANO310
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Engelsk.
- Ressursar
- Timeplan
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Læringsutbyte
Etter å ha fullført emne, skal studentane:
1.kunne gjøre systematisk greie for etiske og samfunnsmessige aspekt ved nanovitskap og nanoteknologi (NanoVT)
2. kjenne til innhaldet i sentrale forskings- og vitskapsetiske prinsipp og retningslinjer, særleg Den nasjonale forskningsetiske komité for naturvitenskap og teknologi (NENT) sine retningslinjer og EU-kommisjonens "Recommendation on a Code of Conduct for Responsible Nanosciences and Nanotechnologies" (CoC)
3. kunne identifisere etiske og samfunnsmessige aspekt og problemstillingar ved sitt eige forskingsarbeid
4. kunne analysere aspekta og problemstillingane nemnd i punkt 3, mellom anna ved bruk av NENT-reglane og CoC, munnleg og skriftleg, i ein uttrykksform som er forståeleg for fleire enn spesialistar i nanoVT
5. kunne reflektere kritisk omkring vitskapsetiske og forskingspolitiske spørsmål, både på eit generelt og eit konkret nivå
6. kunne omsetje konklusjonane av eigne forskings- og vitskapsetiske analyser til tilrådingar til konkret handling
Læringsutbyttet bidrar mellom anna til å oppfylle følgjande generelle krav i det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket:
"Kandidaten kan reflektere over egen faglig utøvelse og justere denne under veiledning" (1. syklus)
"Kandidaten har innsikt i relevante fag- og yrkesetiske problemstillinger" (1. syklus)
"Kandidaten kan analysere relevante fag-, yrkes- og forskningsetiske problemstillinger" (2. syklus)
"Kandidaten kan gjennomføre et [...] forskningsprosjekt [...] i tråd med forskningsetiske normer" (2. syklus)
"Kandidaten kan kommunisere om faglige problemstillinger, analyser og konklusjoner innenfor fagområdet, både med spesialister og til allmennheten" (2. syklus)
"Kandidaten kan identifisere nye relevante etiske problemstillinger og utøve sin forskning med faglig integritet" (3. syklus)
Emnet er ikkje tilrettelagt for å oppfylle kravet om å "beherske fagets vitenskapsteori", og det kan derfor ikkje ventast at NANO310 fullt ut fyller kravet til vitskapsteori og etikk i PhD-graden.
Undervisningssemester
Haust.
Undervisningsstad
Krav til forkunnskapar
Tilrådde forkunnskapar
Krav til studierett
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Ein 10-15 siders skriftleg analyse av etiske og samfunnsmessige aspektar ved eige eller eit anna nanovitskapelig forskingsprosjekt. Det skriftlege arbeidet (semesteroppgåve) vil bli vurdert som eit eksamensarbeid. Deltaking på fem av seks førelesingar. Deltaking på fem av seks kollokvium. Munnleg presentasjon av utkast til skriftleg arbeid i kollokvium.
Vurderingsformer
Godkjent semesteroppgåve. Aktiv deltaking på kollokvia, inkludert munnleg presentasjon av eiga semesteroppgåve, og oppmøte på førelesningane. Obligatoriske arbeidskrav er gyldige i 3 påfølgande semester etter godkjenninga.
Karakterskala
Bestått eller Ikkje bestått.
Vurderingssemester
Emneevaluering
Studentane skal evaluere undervisninga i tråd med UiB og instituttet sitt kvalitetssikringssystem.
Oversikt over tidlegare emneevalueringar:
kvalitetsbasen.app.uib.no/?faknr=12&instnr=31