Naturfag 1: Kjemi
- Studiepoeng15
- UndervisingssemesterVår
- EmnekodeNAT622
- Talet på semester1
- SpråkNorsk
- Ressursar
Fulltid/deltid
Deltid 50 %
Undervisningssemester
Vår
Undervisningsstad
Bergen
Mål og innhald
Målsettinga med kurset er å gi fagleg bakgrunn for undervisning om kjemi og det tverrfaglege temaet folkehelse og livsmeistring. Vidare skal emnet gi innsikt i didaktisk forsking om naturfagundervisning generelt og innan dei omhandla tema spesielt. Emnet legg til rette for utprøving av undervisningsmetodar innafor tema, og drøfting av røynsler med elevar.
Kjemi er hovudtema i kurset. Først blir den uorganiske kjemien, og kjemiens grunnprinsipp tatt opp. Med utgangspunkt i periodesystemet, stoffa og eigenskapane går vi gjennom kjemiske reaksjonar og bindingar, syre/base, og redoksreaksjonar. Neste del dreier seg om organisk kjemi, med karbonkjemien som sentralt element, sett i samanheng med petroleumskjemi, fotosyntese og karbohydrat. Siste del av kurset tar kjemikunnskapen over til undervisning om mat, helse og miljø. I denne delen er det òg fokus på livsmeistring.
Læreplanen for det aktuelle skoleslaget skal vere i bruk under studiet. Dette gjeld både naturfagplanen, overordna del og tverrfaglege tema.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, dugleikar og generell kompetanse:
Kunnskapar
Studenten kan
- forklare kjemiske reaksjonar og bindingar
- anvende periodesystemet for å beskrive grunnstoffas kjemiske eigenskapar
- skildre oppbygging og eigenskapar til hovudgruppene av organiske stoff
- legge fram sentrale helsetema
Ferdigheiter
Studenten
- beherskar laboratorieteknikk som er aktuell i skolen
- kjenner og bruker sikkerheitsreglar og miljøomsyn i kjemiundervisninga
- bruker kjemiens nomenklatur og formelverk
- kan undervise om sentrale tema for god folkehelse
- vurderer, analyserer og legge frem helseutfordringar ungdom har
Generell kompetanse
Studenten kan
- planlegge og gjennomføre undervisning i aktuelt skoleslag, om emna som er tatt opp i kurset
- ta i bruk naturfagdidaktisk forsking, læringsteori, læreplan og fagkunnskap i oppbygginga av naturfagundervisning
- ta i bruk varierte metodar for normativ og formativ evaluering
- bruke fagspesifikke digitale hjelpemiddel i tilrettelegging og undervisning
- delta i utvikling av naturfagundervisning på eigen skole
- rettleie i kritisk tenking og argumentasjon i arbeidet med naturfaglege tema
Krav til forkunnskapar
Godkjent lærarutdanning. Det er òg ein føresetnad at deltakaren har tilgang til ein skoleklasse med høve til å prøve ut naturfagundervisning.
Tilrådde forkunnskapar
Undervisningserfaring frå grunnskole og/eller vidaregåande skule. Kjennskap til naturfaget.
Krav til studierett
Emnet er ope både for studentar som har fått plass gjennom det statlege tilbodet "Kompetanse for kvalitet", og for søkarar som fyller krava og søker direkte opptak gjennom UiB Videre.
Arbeids- og undervisningsformer
Undervisninga er lagt opp med tre samlingar, oppgåver, og faglege diskusjonar på Mitt UiB.
Oppgåvene skal vere knytt til tema frå samlingane, til eigen praksis og til litteraturen. Oppgåvene blir løyst i gruppe, og oppgåvesvaret er ein artikkel som blir levert på Mitt UiB. Ei av oppgåvene blir fagfellevurdert.
Diskusjonane har didaktiske tema som førebur, fyller ut eller gir perspektiv på tema for samlingane. Svar til desse kan vere gruppevis eller individuelle. Eksamen er basert på pensum, stoff som blir lagt fram på samlingane, eigne oppgåver og deltaking i diskusjonane.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
80% deltaking på samlingane.
3 oppgåvesvar skal vere godkjende før eksamen.
Vurderingsformer
Vurderingsform på kurset er munnleg eksamen i gruppe med individuell karakter. Eksamenssamtalen varer ein klokketime.
Hjelpemiddel til eksamen
Alle hjelpemiddel er tillatne under eksamen, men det vil virke forstyrrande på samtalen om gruppene bruker tid på å gå gjennom bøker, materiell eller liknande i for stort omfang.
Karakterskala
Bestått / ikkje bestått.
Vurderingssemester
Vår
Litteraturliste
Litteraturliste vil vere klar innan 1. desember.
Emneevaluering
The Directorate for Education evaluates the continuing education courses each year by questionnaire to the students.
Programansvarleg
Skolelaboratoriet har ansvar for fagleg innhald og oppbygging av studiet og for kvaliteten på emnet.
Emneansvarleg
Emneansvarleg og administrativ kontaktperson finn du på Mitt UiB, kontakt eventuelt naturfag@skolelab.uib.no
Administrativt ansvarleg
Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet v/ Skolelaboratoriet i realfag.
Kontakt
Kontaktinformasjon
Kontaktadresse for rettleiing og spørsmål: naturfag@skolelab.uib.no
Eksamensinformasjon
Vurderingsordning: Munnleg
- Trekkfrist
- 01.02.2021