Skulens læringsmiljø

Lågaregradsemne

Emnebeskrivelse

Mål og innhald

Emnet gir ei grunnleggande innføring i sammanhengar mellom det psykososiale læringsmiljøet i grunnskule og vidaregåande opplæring og elevene sin psykiske helse og trivsel. Spørsmåla blir belyst ut frå pedagogiske, psykologiske og sosiologiske perspektiv. Det blir lagt særleg vekt på at studentane utviklar forståing for moderatorar til god psykisk helse og trivsel som meistring og motivasjon og sosial støtte i læringsmiljøet. Emnet skal og gi studentane eit grunnlag for å drøfte læraren sin og skulesystemet si rolle i det førebyggande og helsefremmande psykiske helsearbeidet i lys av aktuell utdanningspolitikk. Studentane skal vidare bli i stand til å drøfte ulike utfordringar og problemstillingar knytt til det psykososiale læringsmiljøet i lys av teoretiske perspektiv på mikro og makronivå.

Læringsutbyte

Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskapar

Studenten ..

  • har kunnskap om forutsetningar for, samt utfordringar og problemstillingar knytta til skulen sitt arbeid med det psykososiale læringsmiljøet
  • har kunnskap om samanhengar mellom det psykososiale læringsmiljøet og barn og unge sin psykiske helse og livskvalitet
  • kjenner til opplæringsloven, fagfornyelsen (LK20) og utdanningspolitikk om skolemiljø og det psykososiale læringsmiljøet.
  • har kunnskap om forebyggande og helsefremmande arbeid i skulen

Ferdigheiter

Studenten ..

  • kan bruke pedagogiske, psykologiske og sosiologiske teoretiske tilnærmingar for å forstå samanhengar mellom det psykososiale læringsmiljøet og barn og unge sin psykiske helse, trivsel og læring
  • kan drøfte læraren og skulen si rolle i arbeidet med psykososialt læringsmiljø
  • kan drøfte læraren og skulens si rolle i det forebyggande og helsefremmande arbeidet
  • kan analysere utfordringar og problemstillingar knytta til skulen sitt psykososiale læringsmiljø i ljos av ulike teoretiske perspektiv
  • kan reflektere over forutsetningar og utfordringar knytta til psykososialt læringsmiljø i norsk skule

Generell kompetanse

Studenten ..

  • kan reflektere over psykisk helse og frafallsproblematikk i norsk skule
  • kan finne og bruke relevante begrep, teoriar og perspektiv til å diskutere forutsetningar for og utfordringar knytta til psykososialt læringsmiljø i norsk skule
  • kan diskutere aktuell utdanningspolitikk relatert til grunnskule og vidaregåande opplæring

Fulltid/deltid

Fulltid

Studiepoeng, omfang

15 studiepoeng

Studienivå (studiesyklus)

Bachelor

Undervisningssemester

Haust

Undervisningsstad

Bergen
Krav til forkunnskapar
Før opptak til emnet må årsttudie eller fyrste året i eit av bachelorprogramma ved Det psykologiske fakultet vere bestått.
Tilrådde forkunnskapar
Ingen
Studiepoengsreduksjon
Ingen
Krav til studierett
Emnet er ope for studentar med studierett på bachelorprogramma i pedagogikk, spesialpedagogikk, arbeids- og organisasjonspsykologi og generell psykologi.
Arbeids- og undervisningsformer
Førelesingar og seminar utgjer undervisninga i emnet.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
  • Deltaking i minimum seks seminarer
  • Eit munnleg framlegg for resten av studentgruppa i seminar
  • Gje tilbakemelding på medstudentar sine framlegg
  • Alle dei obligatoriske undervisningsaktivitetane må vere godkjende før studentane kan fremstille seg til vurdering i emnet.

    Karakterskala
    A-F
    Vurderingssemester
    Haust og vår
    Litteraturliste
    Litteraturlista vil vere klar innan 01.06. for haustsemesteret og 01.12. for vårsemesteret.
    Emneevaluering
    Emnet vert evaluert i tråd med Det psykologiske fakultet sine rutinar for deltakande evaluering og UiB sitt kvalitetssikringssystem. Emne- og programevalueringar finn ein på kvalitetsbasen.uib.no.
    Hjelpemiddel til eksamen
    Ingen
    Programansvarleg
    Institutt for pedagogikk
    Emneansvarleg
    Institutt for pedagogikk
    Administrativt ansvarleg
    Det psykologiske fakultet