Forskningsemne: Global Challenges
- Studiepoeng5
- UndervisingssemesterHaust
- EmnekodePRO223
- Talet på semester1
- SpråkNorsk / English.
- Ressursar
Hovedinnhold
Studienivå (studiesyklus)
Bachelor.
Fulltid/deltid
Full time.
Undervisningssemester
Autumn.
Undervisningsstad
Campus Møllendal at UiB.
Mål og innhald
Dette er en prosjektbasert modul med fokus på presserende globale utfordringer og moduser som kunstnerisk praksis adresserer dem. Det legges særlig vekt på forskningsmetoder og undersøkelsesformer.
Studentene utvikler et individuelt eller gruppeprosjekt innenfor modulen og introduseres til relevante teknikker og tilnærminger gjennom forelesninger, lesninger, presentasjoner, veiledninger og/eller workshops.
VIKTIG: Semesterspesifikke detaljer finner du nederst på denne siden under "Annen informasjon".
Krav til forkunnskapar
None.
Tilrådde forkunnskapar
None.
Krav til studierett
This module requires admission to the Bachelor's Programme in Fine Art and is offered to students in their first semester.
Arbeids- og undervisningsformer
Projekt arbeide,
Og/eller
individuel research,
Og/eller
forelesninger,
Og/eller
presentationer,
Og/eller
gruppe diskussioner,
Og/eller
tekst-lesning.
Vurderingsformer
Individuell- eller gruppeinnlevering av kunstnerisk verk.
Karakterskala
Passed / Not passed.
Bestått / ikkje bestått.
Vurderingssemester
Autumn.
Emneevaluering
The module is evaluated every third year in accordance with UiB's Quality System.
Programansvarleg
Programstyret har ansvar for fagleg innhald og oppbygging av studiet og for kvaliteten på studieprogrammet med emner.
Administrativt ansvarleg
Faculty of Fine Art, Music and Design holds the administrative responsibility for the module and studyprogram.
Annen informasjon
Utfyllande semesteromtale
The UN 2030 agenda to promote Sustainable Development Goals of Wellbeing, Sustainable Cities and Communities recognises that the narrative of the self and the environment `a sense and experience of place¿ as an important driver for global sustainable development.
What does this mean for you, me and our `sense and experience of place¿?
The EMNE will explore how this narrative serves as a bridge between immersive heritage/history, where we live, what we live in, personal or private or collective space and where we are from.
Also, our spatial perception of where we are, or from, or going, or belong or travel to.
Can art create the potential to help and contribute to distinctively experience a sense of place, critical histories and heritage?
Within creative methods, we ask you to examine, build on and contribute new insight, reflections, artefacts, actions within your current art practice or suggest new narratives or proposals in areas to include:
immersive spatial perception (installation),
spatial situations (performance),
imagery (2D or time based),
material encounters(3D)
storytelling (text or sound)
Equally, any combination of these that can promote, enhance and contribute to new transformations of spatial experiences and perceptions of `a sense and experience of place¿.
Tea
Kontakt
Study Adviser can be contacted here: studierettleiar.kmd@uib.no or 55587300