Home
Ann-Kristin H. Gujord's picture

Ann-Kristin H. Gujord

Associate Professor, Associate professor in Norwegian as a second language
  • E-mailAnn-Kristin.Gujord@uib.no
  • Phone+47 55 58 24 57+47 988 30 611
  • Visitor Address
    HF-bygget, Sydnesplassen 7
  • Postal Address
    Postboks 7805
    5020 Bergen

My research is in the field of second language acquistion. My core research interest lies in the morphological and syntactic development in adult and child L2 acquisition, linguistic and nonlinguistic factors hindering and facilitating L2 learning as well as the exploration of challenges specific to different groups of adult learners. 

I take advantage of different methods (corpus, narratives, interview) and different types of data (written and oral) in my researh.

 

Pedagogical publications

Gujord, A. K. H. 2017. Språkutvikling hos barn i ulike språklæringssituasjonar. In M. Selås og A. K. H. Gujord (Eds.). Språkmøte i barnehagen. Bergen: Fagbokforlaget, 9-33.

Cejka, D, Gujord, A. K. H. og Selås, M. 2017. Ein mangfaldig barnehage. In M. Selås og A. K. H. Gujord (Eds.). Språkmøte i barnehagen. Bergen: Fagbokforlaget, 63-64

Bugge, E., Selås, M. og Gujord, A. K. H. 2017. Språket i bruk. In M. Selås og A. K. H. Gujord (Eds.). Språkmøte i barnehagen. Bergen: Fagbokforlaget, 63-64.

Helland, A. K. 2009. Når vaksne lærer norsk som andrespråk – gjer undervisning nokon skilnad? Norsklæreren, nr. 4, 52-55.

Helland, A. K. 2007. Norsk som andrespråk? Syn og Segn, nr. 4, 82– 90.

 

Media

«Å flytta ungane mellom klokka ni og to vil ikkje endra noko» Interview, På Høyden 18. mai 2018

«Maksgrense løyser ikkje språkproblem» Letter to the editor, Bergens Tidende 7. mai 2018 saman med Magnhild Selås

«Misbruk av språktester» Letter to the editor, Bergens Tidende 14. mars 2018 saman med Cecilie Hamnes Carlsen, Edit Bugge og Ingrid Buanes

«Jo, det er ein vesentleg skilnad på å lære første og andrespråk» Letter to the editor, forsking.no 4. oktober 2017 saman med Magnhild Selås

«Språk for heile livet» Feature story, Bergens Tidende 25. juli 2016

«Gjev ikkje betre borgarar» Feature story, Dag og Tid 13. mars 2015

«Språktest med snubletråder» Letter to the editor, Klassekampen 18. november 2014 saman med Anne Lene Berge og Ingvild Kleiveland

Introduction to "Refleksjoner gjennom andrespråksprismet" by Jon Erik Hagen, 2005. In  A. Vikøy, S. Ragnhildstveit and M. Nordanger (Eds.), Fra grammatikk til språkpolitikk. Utdrag fra Jon Erik Hagens forfatterskap. Oslo: Novus Forlag. 2013.

«Gje dei ein trygg og god start». Letter to the editor, Bergens Tidende juni 2012 saman med Kari Tenfjord.

«Det er norsk som gjelder». Feature story, Bergens Tidende 23. februar 2011

"Norsk som andrespråk?"  Syn og Segn, nr. 4, 82, 2007

«Godt om språkleg mangfald i Noreg.» Review in Norsk lingvistisk tidsskrift, 2010, årg. 28, nr. 2.

«Ein seigliva myte» Feature story, Klassekampen 23. desember 2004

Teaching

I am currently course coordinator in Norwegian as a second language at The Department of Linguistic, Literary and Aesthetic Studies.

I usually teach the following courses: NORAN104, NORAN101 and NORAN115.

I am sometimes also involved in PRISME  and other continuing education courses offered in Norwegian as a second language at our department.

Doctoral supervision

Master supervision

Ongoing MA projects

Completed MA projects

Scientific publiations

Gujord, A. K H. 2017. The ‘perfect candidate’ for transfer: A discussion of L1 influence in L2 acquisition of tense-aspect morphology. In A. Golden, S. Jarvis og K. Tenfjord (Eds.). Crosslinguistic influence and distinctive patterns of language learning. Findings and insights from a learner corpus. Bristol: Multilingual Matters, 29-63.

Gujord, A. K H. 2017. Eit empirisk tilskot til utforskinga av finittheit- og tempusdistinksjonar i norsk som andrespråk. NOA – norsk som andrespråk, 2017, nr. 2. http://ojs.novus.no/index.php/NOA/article/view/1425/1410

Gujord, A. K H. 2017.  "Hos en voksen er tanken helt full av masse ting". Personlege narrativar i Norsk andrespråkskorpus (ASK) – ei kjelde til innsikt i læringsprosessen". Acta Didactica Norge, 2017, vol. 11 nr. 1,  1-22 http://dx.doi.org/10.5617/adno.3913

Gujord, A. K H. 2015. L2 acquisition of temporality: Findings from a corpus based study of the grammatical encoding of past time. BeLLS 6, 63-86. https://bells.uib.no/bells/article/view/809

Gujord, A. K H. 2013. Grammatical encoding of past time in L2 Norwegian. The roles of L1 influence and verb semantics. (Doctoral thesis), Universitetet i Bergen. http://bora.uib.no/handle/1956/6867

Gujord, A. K H. 2013. Tempus og rammeverksnivå. In C. Carlsen (Ed.). Norsk Profil. Det felles europeiske rammeverket spesifisert for norsk. Et første steg. Oslo: Novus Forlag, 73-106.

Gujord, A. K H. 2013. Aksjonsart -ein diskusjon av vanskar knytt til klassifisering av verbfrasar i aksjonart i innlærarspråk. Nordand -nordisk tidsskrift for andrespråksforskning, vol. 8 nr. 2, 35-60.

Gujord, A. K H. 2013. Individuelle skilnadar i andrespråkslæringa: Om status og trendar i forskinga. NOA -Norsk som andrespråk, vol. 29 nr. 2, 5-36.http://ojs.novus.no/index.php/NOA/article/view/843

Helland, A. K. 2010. Aspekthypotesen i norsk innlærarspråk. In Johansen, H., Golden, A., Hagen, J. E. og Helland, A. K. (Eds.). Systematisk, variert, men ikke tilfeldig. Antologi om norsk som andrespråk i anledning Kari Tenfjords 60-årsdag. Oslo: Novus Forlag, 175-189.

Helland, A. K. 2008. Grammaticalisation of temporality in SLA. In Jenset, G., Heggelund, Ø. I., Cardona, M. D, Wold, S. H. og Didriksen, A. A (Eds.). Linguistics in the making: Selected papers from the second Scandinavian PhD conference in linguistics and philology in Bergen, June 4-6, 2007. Novus Forlag, 141-164

Helland, A. K. 2008. Utvikling av perfektum i individ og språksamfunn. NOA-Norsk som andrespråk, vol. 24 nr. 2, 23-49

Helland, A. K. 2006. I møte med eit tempusprominent språk. NOA-Norsk som andrespråk, vol. 27 nr. 1, 7-23.

Helland, A. K. 2006. I møte med eit tempusprominent språk. Ei undersøking av mellomspråka til vietnamesiske norskinnlærarar. In Sandøy. H. og Tenfjord, K. (Eds.). Den nye norsken? Nokre peilepunkt under globaliseringa. Oslo: Novus Forlag, 214-230

 

Edited books and journals

Selås, M. og Gujord, A. K. H. (Eds.). 2017. Språkmøte i barnehagen. Bergen: Fagbokforlaget.

Alstad, G. T., Gujord, A. K. H. og Tonne, I. (Eds.) NOA – norsk som andrespråk, 2017, vol. 34 nr. 2. Oslo: Novus Forlag.

Alstad, G. T., Gujord, A. K. H. og Tonne, I. (Eds.) NOA – norsk som andrespråk, 2017, vol. 33 nr. 1. Oslo: Novus Forlag.

Alstad, G. T., Gujord, A. K. H. og Tonne, I. (Eds.) NOA – norsk som andrespråk, 2016, vol. 32 nr. 12. Oslo: Novus Forlag.

Gujord, A. K. H., Nacey, S. og Ragnhildstveit, S. (Eds.) 2015. Learner Corpus Research: LCR2013 Conference Proceedings. Bergen Language and Linguistics Studies, BeLLS, årg. 6. https://bells.uib.no/index.php/bells/issue/view/181

Brunstad, E., Gujord, A. K. H. og Bugge, E. (Eds.) 2015. Rom for språk. Nye innsikter i språkleg mangfald. Oslo: Novus Forlag.

Johansen, H., Golden, A., Hagen, J. E. og Helland, A. K. (Eds.) 2010.  Systematisk, variert, men ikke tilfeldig. Antologi om norsk som andrespråk i anledning Kari Tenfjords 60-årsdag. Oslo: Novus Forlag.

 

 

Textbook
  • 2017. Språkmøte i barnehagen. Fagbokforlaget.
Academic article
  • 2018. Framvekst av morfologi, syntaks og ordforråd i tidleg andrespråksutvikling - ein longitudinell kasusstudie. NOA - Norsk som andrespråk. 93-127.
  • 2017. “Hos en voksen er tanken helt full av masse ting”. Personlege narrativar i Norsk andrespråkskorpus (ASK) – ei kjelde til innsikt i læringsprosessen? Acta Didactica Norge. 1-22.
  • 2017. Eit empirisk tilskot til utforskinga av finttheit- og tempusdistinksjonar i norsk som andrespråk. NOA - Norsk som andrespråk. 88-116.
  • 2015. L2 acquisition of temporality: Findings from a corpus based study of the grammatical encoding of past time. Bergen Language and Linguistics Studies (BeLLS). 63-86.
  • 2013. Individuelle skilnadar i andrespråkslæringa: Om status og trendar i forskinga. NOA - Norsk som andrespråk. 5-36.
  • 2013. Aksjonsart - ein diskusjon av vanskar knytt til klassifisering av verbfrasar i aksjonart i innlærarspråk. Nordand : nordisk tidsskrift for andrespråksforskning. 35-60.
  • 2009. Når vaksne lærer norsk som andrespråk - gjer undervisning nokon skilnad? Norsklæreren. 52-55.
  • 2008. Utvikling av perfektum i individ og språksamfunn. NOA - Norsk som andrespråk. 23-49.
  • 2007. Norsk som andrespråk? Syn og Segn. 82-90.
  • 2006. I møte med eit tempusprominent språk. NOA - Norsk som andrespråk. 7-23.
Lecture
  • 2020. Kvifor lærer nokon andrespråket betre enn andre?
  • 2019. Språklæring hos barn i ulike språklæringssituasjonar.
  • 2018. Ikkje lenger framand. Norsk som andrespråk i Bergen, utvikling og eigenart.
  • 2017. «Hos en voksen er tanken helt full av masse ting». Personlege narrativar om å læra norsk som vaksen innvandrar til Noreg.
  • 2016. Utfordringar for vaksne innvandrarar i møte med norsk som andrespråk.
  • 2016. The Linguistic Climate in a Multilingual Kindergarten in Norway.
  • 2016. Førstehjelp i norsk som andrespråk.
Popular scientific lecture
  • 2008. Tospråklighet – en ressurs for individ og samfunn.
Academic lecture
  • 2019. «There is still always a wall…» Internasjonalt tilsette i spennet mellom norsk og engelsk i akademia (NINjA) .
  • 2019. The things we do in Bergen.
  • 2019. Språkleg praksis og behov blant internasjonalt tilsette på norske universitet og høgskular.
  • 2019. Learning to ask questions in Norwegian L1 and L2.
  • 2019. I kva grad kan og bruker internasjonalt tilsette i akademia norsk? .
  • 2019. A Corpus Based Study of the L2 Acquisition of (Norwegian) Perfect Notions: The Effects of Semantic, Frequency, and Intralingual Contrast.
  • 2018. Tverrspråkleg påverknad – status og trendar i norsk andrespråksforsking.
  • 2018. NINjA Norsk i akademia/Norwegian in Academia.
  • 2018. Innlæring av spørsmålstypar i norsk som første- og andrespråk.
  • 2018. Framvekst av syntaks i tidleg andrespråksutvikling .
  • 2017. Subjektrealisering i norsk og engelsk i ulike språklege modusar.
  • 2017. Subjektrealisering hos andrespråkinnlærere og oversettere.
  • 2016. Multicompetence and corpus data: comparing language production across language modes.
  • 2016. Language tests and civic rights in Norway.
  • 2015. «Hos en voksen er tanken helt full av masse ting». Personlege narrativar i ASK - ei kjelde til innsikt i læringsprosessen?
  • 2015. Språkleg praksis i ein multikulturell barnehage.
  • 2015. Faktorar som påverkar leksikalske val i innlærerspråk og omsett språk - rapport frå en pilotstudie.
  • 2014. Variasjon i læringsutfall blant kandidatar som går opp til Norskprøve 2 og Norskprøve 3: Utkast til analysemodell.
  • 2014. Tileigninga av tempus i norsk som andrespråk - semantikk og struktur.
  • 2014. The effect of internal and external variables on language learning and test scores.
  • 2014. Nynorsk som andrespråk – aktuelle forskingsspørsmål.
  • 2013. Universelle og språkspesifikke trekk i andrespråkstileigning av fortidsmorfologi i norsk.
  • 2013. The perfect candidate for transfer.
  • 2013. Tempus og rammeverksnivå: presentasjon av ei undersøking.
  • 2013. Rom for språk - eit individperspektiv.
  • 2013. L2 acquisition of temporality: Universal or specific? Findings from a corpus based study of the grammatical encoding of past time in L2 Norwegian.
  • 2011. What is the relationship between universal mechanisms in L2 acquisition and crosslinguistic transfer?
  • 2011. Rapport frå eit ph.d.-prosjekt: Problemstilingar knytt til prøving av hypotesar på ein type av språkbruksdata.
  • 2011. Presentasjon av Ph.d.-prosjekt.
  • 2011. A discussion of methodological and statistical challenges in PhD.-project.
  • 2009. Tid og tempus i innlærerspråk.
  • 2009. Grammaticalisation of the Perfect - perspectives from ontogenesis and phylogenesis.
  • 2008. The study of L1 influence in acquistion of temporality in Norwegian.
  • 2008. Perfektum i norsk - typologi og innlæring.
  • 2007. Temporalitet i vietnamesisk, norsk og somali: Ei kontrastiv samanlikning.
  • 2007. Grammatikalisering av den konseptuell kategorien tid.
  • 2007. Grammaticalization of temporality in second language learning.
  • 2006. I møte med eit tempusprominent språk.
Editorial
  • 2020. Forord og redaksjonelt arbeid. NOA - Norsk som andrespråk. 3-4.
  • 2019. Forord og redaksjonelt arbeid. NOA - Norsk som andrespråk. 3-4.
  • 2019. Forord og redaksjonelt arbeid. NOA - Norsk som andrespråk. 3-4.
  • 2018. Forord. NOA - Norsk som andrespråk. 3-9.
  • 2016. Innledning i NOA Norsk som andrespråk, Nr 1-2 (2016). NOA - Norsk som andrespråk. 2 pages.
Reader opinion piece
  • 2015. Gjev ikkje betre borgarar. Dag og Tid.
  • 2012. Gje dei ein trygg og god start. Bergens Tidende. 29-29.
  • 2011. Det er norsk som gjelder. Bergens Tidende.
  • 2004. Ein seigliva myte. Klassekampen.
Book review
  • 2010. Godt om språkleg mangfald i Noreg. NLT - Norsk lingvistisk tidsskrift.
Academic anthology/Conference proceedings
  • 2018. Å skrive nynorsk og bokmål. Nye tverrfaglege perspektiv. Det Norske Samlaget.
  • 2018. Norsk som andrespråk - perspektiver på læring og utvikling. Cappelen Damm Akademisk.
  • 2015. Learner Corpus Research: LCR2013 Conference Proceedings. Universitetet i Bergen.
  • 2014. Rom for språk. Nye innsikter i språkleg mangfald. Novus Forlag.
  • 2010. Systematisk, variert, men ikke tilfeldig. Antologi om norsk som andrespråk i anledning Kari Tenfjords 60-årsdag. Novus Forlag.
Thesis at a second degree level
  • 2005. I møte med eit tempusprominent språk - ei undersøking av mellomspråka til vietnamesiske norskinnlærarar.
Feature article
  • 2020. Norsk når du kan, engelsk når du må. Bergens Tidende.
  • 2019. Hvor godt norsk er 'godt nok'? Klassekampen.
  • 2019. Forskare: Språktest ger inte bättre integration. Svenska dagbladet.
  • 2018. Maksgrense løyser ikkje språkproblem. Bergens Tidende.
  • 2016. Språk for heile livet. Bergens Tidende.
  • 2014. Språktest med snubletråder. Klassekampen.
Doctoral dissertation
  • 2013. Grammatical encoding of past time in L2 Norwegian.
Interview
  • 2019. Engelsk i akademia: Møter få eller ingen krav om å lære norsk.
  • 2018. Ordskifte - Norsk som andrespråk.
  • 2015. Seier nei til statsborgartest.
  • 2013. Bør nytte morsmålet i norskopplæringa.
Programme participation
  • 2014. Kritisk til forslag om nye språkkrav til innvandrere.
Academic chapter/article/Conference paper
  • 2018. Tverrspråkleg påverknad – status og trendar i norsk andrespråksforsking. 31 pages.
  • 2017. The 'Perfect Candidate' for Transfer: A discussion of L1 Influence in L2 Acquisition of Tense-Aspect Morphology. 35 pages.
  • 2017. Språkutvikling hos barn i ulike språklæringssituasjonar. 49 pages.
  • 2014. Introduksjon. 22 pages.
  • 2013. Tempus og rammeverksnivå. 34 pages.
  • 2010. Aspekthypotesen i norsk innlærarspråk. 15 pages.
  • 2008. Grammaticalisation of temporality in SLA. 24 pages.
  • 2006. I møte med eit tempusprominent språk. Ei undersøking av mellomspråka til vietnamesiske norskinnlærarar. 17 pages.
Introduction
  • 2018. Å skriva nynorsk og bokmål: ein introduksjon . 11-19.
  • 2013. Introduksjon til "Refleksjoner gjennom andrespråksprismet" forfatta av Jon Erik Hagen, 2005. 154-155.
Chapter
  • 2017. Språket i bruk. 63-94. In:
    • 2017. Språkmøte i barnehagen. Fagbokforlaget.
  • 2017. Ein mangfaldig barnehage. 9-33. In:
    • 2017. Språkmøte i barnehagen. Fagbokforlaget.

More information in national current research information system (CRIStin)