- E-mailElisabeth.Ardal@uib.no
- Visitor AddressFosswinckels gate 145007 Bergen
- Postal AddressPostboks 78025020 Bergen
Academic article
- (2019). Promoting Mental Health and Preventing Loneliness in Upper Secondary School in Norway: Effects of a Randomized Controlled Trial. Scandinavian Journal of Educational Research.
- (2017). The Five Cs of Positive Youth Development in a school context; gender and mediator effects. School Psychology International. 3-21.
- (2016). The Five Cs of positive youth development in Norway: Assessment and associations with positive and negative outcomes. International Journal of Behavioral Development. 559-569.
Report
- (2019). Andre delrapport fra COMPLETE-prosjektet - Kortversjon. .
- (2019). ANDRE DELRAPPORT FRA COMPLETE-PROSJEKTET Hovedrapport. Gode psykososiale læringsmiljø bedrer gjennomføring i videregående skole. .
- (2016). PILOTEVALUERING II AV DRØMMESKOLEN 2014-2016 EN EFFEKT OG PROSESSEVALUERING I TRE VIDEREGÅENDE SKOLER DEL A . .
- (2016). PILOTEVALUERING II AV DRØMMESKOLEN 2014- 2016 ELEVMENTORENE I DRØMMESKOLEN BETYDNING, ERFARINGER OG UTFORDRINGER DEL B . .
- (2016). Helse og trivsel blant barn og unge. Resultater fra den landsrepresentative spørreundersøkelsen «Helsevaner blant skoleelever. En WHO-undersøkelse i flere land». 1/2016. 1/2016. .
Academic lecture
- (2022). The within-person relationship of school climate and mental wellbeing in adolescence.
More information in national current research information system (CRIStin)
Fields of competence