- E-mailElisabeth.Hesjedal@uib.no
- Phone+47 55 58 32 39+47 994 68 637
- Visitor AddressChristiesgt. 13
- Postal AddressPostboks 78075020 Bergen
I have a particular interest in special needs education, interprofessional collaboration and inclusive education for children at risk.
Academic article
- 2020. Voksne CI-brukeres post-operative erfaringer. En kvalitativ undersøkelse av hva fire voksne CI-brukere erfarer som viktig i tiden etter lydpåsetting. Norsk tidsskrift for logopedi. 6-15.
- 2020. Educational psychology counsellors’ views about children’s participation in educational decision-making: A thematic analysis. The International Journal of Children's Rights.
- 2020. VOKSNE CI-BRUKERES POST-OPERATIVE ERFARINGER EN KVALITATIV UNDERSØKELSE AV HVA FIRE VOKSNE CI-BRUKERE ERFARER SOM VIKTIG I TIDEN ETTER LYDPÅSETTING. Norsk tidsskrift for logopedi. 6-15.
- 2017. Tverrprofesjonelt samarbeid i ansvarsgrupper for utsette barn i lys av etisk fordring og instrumentalistisk mistak. Norsk pedagogisk tidsskrift. 304-314.
- 2016. The use of multidisciplinary teams to support child welfare clients [Bruken av ansvarsgrupper for å støtte barnevernsbarn]. European Journal of Social Work. 841-855.
- 2015. Interprofessional collaboration: self-reported successful collaboration by teachers and social workers in multidisciplinary teams. Child & Family Social Work. 437-445.
- 2015. Interprofessional collaboration as a means of including children at risk: an analysis of Norwegian educational policy documents. International Journal of Inclusive Education. 1280-1293.
Academic lecture
- 2012. Interprofessional collaboration regarding children at risk.
- 2012. External interprofessional collaboration: Self-reported successful external inter-professional collaboration by primary teachers and social workers in multidisciplinary teams.
Feature article
- 2017. Barnevernsbarna taper. Bergens Tidende.
- 2016. Akutt behov for spesialpedagogisk kompetanse. Dag og Tid. 35-35.
Doctoral dissertation
- 2014. Tverrprofesjonelt samarbeid mellom skule og barnevern. Kva kan støtte utsette barn og unge?
Academic chapter/article/Conference paper
- 2020. Spesialpedagogikk og spesialundervisning - noen sentrale momenter. 22 pages.
- 2020. Lærerens rolle og elevenes medvirkning i den spesialpedagogiske tiltakskjeden. 19 pages.
- 2020. Individuelle opplæringsplaner i skolen. 18 pages.
- 2016. Spesialpedagogikk og spesialpedagogisk kompetanse i lys av tverrprofesjonelt samarbeid for utsette barn og unge. 7 pages.
More information in national current research information system (CRIStin)
Hesjedal, E. (2016). Spesialpedagogikk og spesialpedagogisk kompetanse i lys av tverrprofesjonelt samarbeid for utsette barn og unge. I R. S. Hausstätter & S. M. Reindal (Red.), Spesialpedagogikk: fagidentitet og samfunnsnytte (s. 113-119). Oslo: Cappelen Damm Akademisk.