Home
Hans Erik Bugge's picture

Hans Erik Bugge

Assistant Professor
  • E-mailHans.Bugge@uib.no
  • Visitor Address
    HF-bygget, Sydnesplassen 7
  • Postal Address
    Postboks 7805
    5020 Bergen
Journal articles
  • Larssen, Deborah Lynn Sorton; Cajkler, Wasyl; Mosvold, Reidar; Bjuland, Raymond; Helgevold, Nina; Fauskanger, Janne; Wood, Phil; Baldry, Fay; Jakobsen, Arne; Bugge, Hans Erik; Næsheim-Bjørkvik, Gro; Norton, Julie E. 2018. A literature review of lesson study in initial teacher education: perspectives about learning and observation. International Journal for Lesson and Learning Studies. 7: 8-22. doi: 10.1108/IJLLS-06-2017-0030
  • Bugge, Hans Erik. 2011. Utvikling av interkulturell kompetanse og språkopplæring - to sider av samme sak. Communicare - et fagdidaktisk tidsskrift fra Fremmedspråksenteret. 1. 4-10.
Reports and theses
  • Dessingué, Alexandre; Bugge, Hans Erik; Fuglestad, Unni; Knutsen, Ketil; Normand, Silje Henriette A; Savic, Milica; Wagner, David-Alexandre. 2018. Critical literacies and Awareness in Education 1st year report. University of Stavanger. 21 pages.
  • Bugge, Hans Erik. 2016. Creation of Metacognitive Knowledge and Self-Awareness in the Foreign Language Classroom: a Game-Theoretical Approach. Universitetet i Stavanger, Stavanger. 548 pages.
  • Nevøy, Anne; Thortveit, Jorunn; Bugge, Hans Erik. 2016. "Ipad i skolen-lærers didaktiske bruk av teknologi i klasserommet" I:Innovasjoner i Jærskulen-lærerprofesjon i reformtid Rapporter fra Universitet i Stavanger nr.60. Universitetet i Stavanger, Stavanger. 10 pages.
  • Bugge, Hans Erik. 1996. El léxico de los animales domésticos en el Valle Central y las Zonas Noroeste y Norte de Costa Rica. Universitetet i Bergen/Seksjon for spansk språk og latinamerikastudier, Bergen. 112 pages.
Book sections
  • Bugge, Hans Erik. 2019. Samtaler om læring som grunnlag for deltakelse. In:
    • Nevøy, Anne; Helle, Lars. 2019. Profesjonsrettet pedagogikk : innspill til læreres arbeid med inkludering. Gyldendal Norsk Forlag A/S. 200 pages. ISBN: 9788205522596.

More information in national current research information system (CRIStin)